جلوگیری از اعزام ساکنان شمال و شرق سوریه به حج توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه

سرویس سوریه - کنگره اسلامی دموکراتیک با انتشار بیانیه‌ای درباره اعزام به حج امسال ساکنان شمال و شرق سوریه، ضمن محکوم کردن فعالیت‌های شورای اسلامی سوریه خاطرنشان کرد که این شورا به علت اینکه کردها را کافر می‌داند از اعزام ساکنان شمال و شرق سوریه به حج جلوگیری می‌کند.

به گزارش کردپرس، کنگره اسلامی دموکراتیک شمال و شرق سوریه با انتشار بیانیه‌ای در خصوص اعزام به حج امسال مردم شمال و شرق سوریه، فعالیت‌های شورای اسلامی سوریه را محکوم کرد و خاطرنشان کرد که این شورا به علت اینکه کردها را کافر می‌پندارد اجازه اعزام ساکنان شمال و شرق سوریه به حج را نمی‌دهد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، در بیانیه این کنگره در خصوص مراسم حج امسال آمده است که کنگره اسلامی دموکراتیک چند سالی است که تلاش می‌کند با هماهنگی با کشور عربستان، ساکنان شمال و شرق سوریه را که قصد ادای مراسم حج را دارند به حج اعزام کند، اما به دلیل عدم وجود روابط سیاسی بین دولت عربستان و دولت سوریه این مسئله عملی نشد.

همچنین در این بیانیه آمده است: «به همین دلیل مردم سوریه برای حج رفتن چاره‌ای جز از طریق شبه‌نظامیان مخالف وابسته به ترکیه ندارند و هیئت اوقاف شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه نیز علیه مردم منطقه و به خصوص کردها جهت شرکت در مراسم حج فتوا صادر کرده است زیرا کردها را کافر نشان می‌دادند و غارت اموال آنها را حلال می‌دانستند».

در پایان این بیانیه آمده است: «همگان بدانند که کنگره اسلامی دموکراتیک هرگز اعمال وحشیانه‌ای شبه‌نظامیان تندرو وابسته به ترکیه بر اساس فتوای شورای اسلامی سوریه اعمال می‌کنند را نمی‌پذیرد و همچنین الزام حج برای مردمی که در جنگ به سر می‌برند واجب نیست.»

کد خبر 2754641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha