رفع تصرف ۲۶ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در نوروز ۱۴۰۲

رئیس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه ۲۶ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در تعطیلات نوروزی امسال رفع تصرف شد، گفت: ارزش اراضی رفع تصرف شده بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال است.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی گفت: دستگاه قضایی استان کردستان در ایام تعطیلات نوروز امسال با تعیین کشیک ویژه و نظارت مستمر و دقیق ، مقابله با تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در استان را با جدیت پیگیری کرده است.

وی افزود: از تاریخ ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تا ۷ فروردین ماه ۱۴۰۲، در تمام شهرستان های استان، با متصرفان اراضی ملی برخورد قاطع صورت گرفت و بیش از ۲۶ هکتار از این اراضی به بیت المال بازگشت و در این راستا یکی از دلالان مشهور و سابقه دار ساخت و سازهای غیرمجاز در سنندج بازداشت شد.

رئیس کل دادگستری کردستان اظهار کرد: در همین مدت و در حوزه اقدامات صیانتی و پیشگیرانه توسط دستگاه های متولی در این حوزه مجموعا ۹۴ مورد شناسایی و ۲۵ مورد توقف عملیات و ۶۵ مورد گشت روزانه در کل استان صورت گرفت و در حوزه اقدامات برخوردی ۱۹ فقره شامل ۳ فقره قلع و قمع، ۱۲ فقره خلع ید و ۴ فقره رفع تصرف صورت گرفته است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: عوامل این تصرفات غیرمجاز در ایام نوروز قصد اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در این مکان ها را داشتند که خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی و با همکاری و هماهنگی یگان حفاظت ادارات راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی استان کردستان از تصرفات آنها جلوگیری شد.

کد خبر 2754521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha