۲۱ داروخانه متخلف در کردستان تعطیل شد

سرویس کردستان- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای اجرای برنامه سلامت نوروزی (۲۵ اسفند) تا پایان تعطیلات نوروزی، ۶۱۹ مورد بازرسی از مراکز دارویی (خصوصی و دولتی) و ۷ مورد بازرسی از شرکت های دارویی به عمل آمد که منجر به تعطیلی ۲۱ داروخانه شد.

به گزارش کرد پرس، هومن قصری گفت: طی بازرسی های صورت گرفته در طرح نوروزی امسال، ۱۶۱ قلم کالا معادل ۲ هزار و ۱۰۷ کیلوگرم مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در استان، کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: در زمان اعلام شده، ۱۱۷ بازدید از واحدهای تولید مواد غذایی و ۳۸۴ بازدید نیز از مراکز عرضه مواد غذایی و لوازم آرایشی، بهداشتی به ثبت رسید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به تشدید فعالیت مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم (۱۹۰) و پاسخگوی ۱۸۹ مورد تماس تلفنی در این مدت اشاره کرد و افزود: هزار و ۱۹۵ مورد بازرسی از داروخانه ها و شرکت های دارویی، واحدهای تولیدی و عرضه مواد غذایی و آرایشی- بهداشتی، واحدهای تولیدی و اصناف ملزومات و تجهیزات پزشکی توسط کارشناسان این معاونت به ثبت رسید.

قصری ادامه داد: ۶۸ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، شرکت ها و صنف های توزیعی و اصناف ملزومات و تجهیزات پزشکی و گشت های مشترک با مدیریت دارو و معاونت درمان دانشگاه، انجام شده است.

وی یادآور شد: این بازدید ها منجر به پلمپ یک واحد تولیدی، کشف و ضبط ۲۷۵ قلم ملزومات پزشکی و چهار بسته ملزومات دندانپزشکی و دادن تذکر کتبی به ۱۵ واحد تولیدی و صنفی و ۱۱ داروخانه شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در طول این مدت، تعداد ۴۵۳ آزمون میکروبی، شیمیایی و آنالیز بر روی نمونه های ارسال شده به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی استان نیز انجام شد.

کد خبر 2754373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha