ثبت ٢٠ طرح برای موضوع پایتختی کتاب ایران در ارومیه

سرویس آذربایجان‌غربی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون در شهرستان ارومیه بالغ بر ۲۰ طرح برای موضوع پایتختی کتاب ایران ثبت شده است.

به گزارش کردپرس، علیرضا نوروزی، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله طرح‌های مختلفی در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌کند که پایتخت کتاب ایران یکی از این طرح‌ها است و در این راستا هر سال یکی از شهرها بعنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود.

او افزود: در شهرستان ارومیه نیز طرح‌های مختلفی از دستگاه‌های دولتی و شخص‌های حقیقی و حقوقی ارائه شده که تا به امروز در این شهرستان بالغ بر ۲۰ طرح ثبت شده و تا آخر فروردین ماه سال‌جاری نیز فرصت ارائه طرح است.

نوروزی ادامه داد: امروز اولین برنامه شروع طرح پایتخت کتاب ایران با حضور در منزل جانباز ۷۰ درصد منوچهر حمیدی اغاز شده و مقرر است هر ماه یا حداقل سه ماه یکبار کتاب‌هایی را خدمت این جانباز ارسال کرده تا مطالعه کنند و جوانان نیز از این طریق به سمت فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشویق شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: اهدای کتاب به دو روش صورت می‌گیرد که حضور در مراسم و محلات کم برخوردار  و دیگری اهدای کتاب به کتابخانه‌ها است که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب اهدا شد.

او تصریح کرد: مقرر شد به جانبازان بالای ۷۰ درصد با هماهنگی بنیاد شهید و ایثارگران استان آذربایجان‌غربی هر سه ماه ۵ عنوان کتاب اهدا شود و همچنین در این دیدار با ارایه هدایایی از منوچهر حمیدی، جانباز ۷۰ درصد تجلیل شد.

کد خبر 2754367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha