انتخابات ترکیە بە طور مستقیم کردستان سوریه را تحت تأثیر قرار می‌دهد

سرویس سوریه - «صالح مسلم» رئیس مشترک PYD ضمن اشاره به تاثیر مستقیم انتخابات ترکیه بر وضعیت شمال و شرق سوریه اظهار داشت که با تمام توان خود در برابر دولت ترکیه که هیچ معیار و قانونی را به رسمیت نمی‌شناسد مقاومت خواهند کرد.

به گزارش کردپرس، «صالح مسلم» رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) در خصوص انتخابات ۱۴ مه در ترکیه و تأثیر آن بر شمال و شرق سوریه و حمله احتمالی ترکیه به این مناطق اعلام کرد که انتخابات ترکیه به طور مستقیم شمال و شرق سوریه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آنها آماده هستند به مقاومت در برابر دولت ترکیه که هیچ معیار و قانونی را به رسمیت نمی‌شناسد، ادامه دهند.

به نوشته آژانس خبری فرات، «صالح مسلم» رئیس مشترک PYD در خصوص انتخابات ترکیه در تاریخ ۱۴ مه اعلام کرد که این انتخابات بسیار اهمیت دارد و فرصتی برای مردم ترکیه است تا خود را از حاکمیت دولت AKP-MHP رها سازند. 

صالح مسلم همچنین در رابطه با تاثیر انتخابات بر شمال و شرق سوریه گفت: «مسئله کرد و مسائلی که دولت ترکیه خواستار حل آنها نیست، علت اصلی حملات آنها به شمال و شرق سوریه و اقلیم کردستان عراق است. این انتخابات برای شمال و شرق سوریه بسیار اهمیت دارد.اگر دولت حاکم ترکیه در انتخابات پیروز شود به دنبال تکمیل عملیات‌های خود در شمال و شرق سوریه می‌رود. هدف اصلی آنان تصرف تمام خاک سوریه است. انتخابات ترکیه به طور مستقیم بر وضعیت سوریه و مناطق شمال و شرق آن اثر خواهد گذاشت. دولت حاکم ترکیه تا به امروز اجازه نداده است که مسئله سوریه حل شود. اگر این دولت بماند، قصد دارد در ادامه عملیات‌های خود تا ۳۲ کیلومتر به داخل خاک سوریه حمله کرده و آن را تصرف کند و به همین دلیل انتخابات ترکیه تاثیر مستقیمی بر ما دارد.»

در ادامه صالح مسلم اظهار داشت: «قبل از زلزله گفته می‌شد که دولت ترکیه در مدتی کوتاه به منطقه حمله ‌می‌کند و پیش‌بینی می‌شد که به منطقه حمله کند و تا زمانی که این دولت بر سر کار باشد هر لحظه امکان حمله به شمال و شرق سوریه وجود دارد و به همین دلیل ما به آماده‌سازی خود جهت مقاومت در برابر حملات دولت ترکیه ادامه می‌دهیم. در زلزله ترکیه با مرکزیت مرعش حداقل ۵۰ هزار تن جان خود را از دست دادند اما دولت ترکیه از حملات خود به شمال و شرق سوریه دست نکشید. هواپیماهای بدون سرنشین آنها و پهپادهای آنها هر روز بر فراز مرز پرواز می‌کنند و حملاتی را انجام می‌دهند. ما از این اقدامات نمی‌ترسیم. کسانی که حمله می‌کنند و کسانی که در انتخابات انتخاب شده‌اند تفاوت دارند اما مکمل هم هستند و برای آنان نه اخلاق، نه حقوق و نه معیاری وجود ندارد تا این حد که از سلاح شیمیایی که تمام جهان آن را ممنوع اعلام کرده نیز استفاده می‌کنند.»

کد خبر 2754317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha