آنتالیا؛ شهر گردشگری یا شهر زندان‌ها؟

سرویس ترکیه - «کمال بلبل» نماینده HDP از آنتالیا، ضمن نام بردن از شهر گردشگری آنتالیا به عنوان «شهر زندان‌ها»، اعلام کرد که زندانیان در زندان های آنتالیا از حقوق اساسی خود محروم هستند.

به گزارش کردپرس، «کمال بلبل» نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) از آنتالیا، شهر گردشگری آنتالیا را «شهر زندان‌ها» توصیف کرد و گفت که در زندان های آنتالیا حقوق اساسی زندانیان همانند حق فعالیت اجتماعی و فرهنگی پایمال می‌شود.

به نوشته آژانس خبری مزوپوتامیا، نقض حقوق بشر در زندان‌های ترکیه روز به روز در حال افزایش است. حزب عدالت و توسعه (AKP) ضایع کردن حقوق زندانیان و اعمال نامناسب را به شیوه‌ای از مدیریت تبدیل کرده و در همین راستا در حال ساخت زندان‌های جدید است. مانند هر شهر دیگری، در آنتالیا که به «شهر گردشگری» معروف است، یازده زندان وجود دارد که از این تعداد چهار زندان در مرکز شهر قرار دارند.

«کمال بلبل» نماینده HDP از آنتالیا در خصوص تخلفات در زندان‌های آنتالیا با اشاره به اینکه آنتالیا از نظر اقتصادی، زیبایی طبیعت و گردشگری یکی از شهرهای مهم ترکیه است، اعلام کرد: « یکی از ویژگی‌های آنتالیا که کمتر دیده می‌شود این است که آنتالیا علاوه بر ویژگی‌هایی که به آنها اشاره شد، شهر زندان‌ها است. در محدوده منطقه مرکزی «دوشمالتی» آنتالیا در مجموع چهار زندان شامل یک زندان با سطح بالای امنیتی و سه زندان دیگر وجود دارد. علاوه بر این چهار زندان، در هرکدام از شهرهای ماناوگات و آلانیا نیز زندان وجود دارد. مساحت این زندان‌ها تقریباً به اندازه یک شهرستان است و در این زندان‌ها هزاران افسر، تشکیلات اداری و نیروی نظامی وجود دارد. وقتی از آن زندان‌ها بازدید می‌کنیم مانند اردوگاه‌های اسرا به نظر می‌رسند. ورود و خروج از آنها بسیار سخت است. افسران با زندانیان با خشونت رفتار می‌کنند و حقوق اولیه آنها مانند هواخوری و حق فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی زندانیان پایمال می‌شود. شب‌ها به زندانیان اجازه خواب نمی‌دهند و با صدای بلند درهای زندان را می‌کوبند تا آنها را بیدار نگه دارند».

کد خبر 2754285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha