تحویل چهار زن و ده کودک خانواده‌های داعش به هیئتی کانادایی توسط مدیریت خودگردان

سرویس سوریه - یک هیئت کانادایی ضمن بازدید از شمال و شرق سوریه و دیدار با مقامات مدیریت خودگردان و نماینده YPJ، چهار زن و ده کودک کانادایی خانواده‌های داعش ساکن در اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه را تحویل گرفت.

به گزارش کردپرس، دایرە روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که یک هیئت کانادایی روز گذشته ۵ آوریل از شمال و شرق سوریه بازدید کرده و با مقامات مدیریت خودگردان و نماینده یگان‌های مدافع زنان (YPJ) دیدار کرده و چهار زن و ده کودک کانادایی خانواده‌های داعش ساکن در اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه را تحویل گرفته‌اند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، هیئت کانادایی متشکل از «سباستین بولیو» مقام ارشد وزارت امور خارجه کانادا، «راستا دایی» مدیر بخش سوریه سفارت کانادا در لبنان و «یانیک لاموند» مدیر بخش مداخله اضطراری وزارت امور خارجه کانادا بود.

این هیئت مورد استقبال «روبل بهو» رئیس مشترک دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان، «خالد ابراهیم» عضو هیئت اجرایی این دایره و «لانا حسین» نماینده YPJ قرار گرفت.

در این دیدار دو طرف در مورد اوضاع سیاسی سوریه و مناطق شمال و شرق سوریه و اوضاع اقتصادی، انسانی و امنیتی منطقه بحث و گفتگو کردند.

«روبل بهو» در خصوص نشست اخیر مسکو و عادی‌سازی روابط بین دولت‌های ترکیه و سوریه گفت: «هرگونه فعالیت عادی‌سازی روابط که موضع سوری‌ها و وضعیت آنها را در نظر نگیرد و بدون یک پروسه سیاسی کلی بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد آن باشد، به معنای بازگرداندن جنگ سوریه به نقطه اول و طولانی کردن بحران سوریه است و همچنین این عادی‌سازی روابط، اثرات خطرناک و پیامدهای بدی در پی خواهد داشت.»

روبل بهو در ادامه اظهار داشت که تهدیدات دولت ترکیه و گلوله‌باران منطقه توسط دولت ترکیه همچنان ادامه دارد.

بهو همچنین به کشتار جندرس اشاره کرد و از نیروهای بین‌المللی خواست جلوی تخلفات شبه‌نظامیان در مناطق تحت تصرف ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن را بگیرند.

بهو در ادامه سخنان خود گفت که با وجود همه شرایط سخت موجود، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه به همکاری خود با کانادا و کشورهایی که اتباع آنها منطقه حضور دارند ادامه خواهد داد.

«سباستین بولیو» مقام ارشد وزارت امور خارجه کانادا نیز در این نشست گفت: «کانادا از همکاری با مدیریت خودگردان بسیار خوشحال است و قدردان تلاش‌های مدیریت خودگردان برای مراقبت از دستگیرشدگان داعش است.»

پس از این دیدار، مدیریت خودگردان چهار زن و ۱۰ کودک خانواده‌های داعش را طبق سند رسمی به هیئت کانادایی تحویل داد.

کد خبر 2754267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha