زنان روستایی کردستان در اقتصاد خانواده ایفای نقش می کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: زنان روستایی افزون بر اقتصاد خانواده در عرصه های علمی و اقتصادی هم نقش موثری ایفا کرده و می کنند.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری در جلسه پروژه های تولیدی ویژه صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی شهرستان قروه که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در سنندج تشکیل شد، گفت: زنان روستایی افزون بر اقتصاد خانواده در عرصه های علمی و اقتصادی هم نقش موثری ایفا کرده و می کنند.

وی با اشاره به اینکه زنان روستایی در بخش کشاورزی کردستان مشارکت زیادی دارند، افزود: ظرفیت بخش کشاورزی استان بالا است و می طلبد با افزایش توانمندی و اعتماد به نفس زنان روستایی، آنها را به سمت و سوی کارآفرین شدن هدایت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: در این استان زنان روستایی زیادی داریم که مدیریت واحدهای دامی و زراعی را برعهده دارند و نشان دادند استعداد و توانمندی فعالیت در این عرصه را دارند.

اسکندری ادامه داد: بی شک موفقیت در اجرای پروژه  تولیدی صندوق اعتباری خرد زنان روستایی قروه می تواند منجر به جذب بیشتر زنان به این حوزه شود لذا همه باید تلاش کنیم این طرح بخوبی به اجرا درآید.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه بیان کرد: ۸۶ صندوق اعتبارات خرد محلی زنان روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد ۵۳ صندوق، عضو صندوق زنان استان است.

سیدفراز توانایی یادآور شد: کردستان تنها استان کشور است که صندوق استانی اعتبارات خرد محلی زنان روستایی را دارد و در حال حاضر دارای سه میلیارد تومان سرمایه است.

وی با اعلام اینکه تا سه ماه آینده سرمایه این صندوق به چهار میلیارد تومان افزایش می یابد، گفت: سوله ای در شهرستان قروه وجود دارد که با همکاری معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان و صندوق زنان روستایی این شهرستان به دنبال راه اندازی آن هستیم.

کد خبر 2754164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha