بازداشت هفت تن در حمله پلیس به مراسم افتتاحیه دفتر انتخاباتی حزب چپ سبز در شانلی‌اورفا

سرویس سوریه - پلیس ترکیه به مراسم افتتاحیه دفتر انتخاباتی حزب چپ سبز در شهر خلفتی استان شانلی‌اورفا حمله کرد و حداقل هفت تن را بازداشت کرد.

به گزارش کردپرس، پلیس ترکیه به مراسم افتتاحیه دفتر انتخاباتی حزب چپ سبز در شهر «خلفتی» استان شانلی‌اورفا حمله کرد و هفت شهروند را بازداشت کرد.

به نوشته آژانس خبری مزوپوتامیا، حزب چپ سبز انتخابات را آغاز کرده بود و در حال افتتاح یک دفتر ارتباط انتخاباتی در محله «گوگان» شهر «خلفتی» استان شانلی‌اورفا بود. در افتتاح این دفتر «مهمت رشتو تیریاکی» و «دیلان دیرایت تاشدمیر» از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) در پارلمان ترکیه نیز شرکت کردند. جمعیت شرکت‌کننده خواستار برگزاری جشنی قبل از مراسم در مقابل دفتر بودند اما پلیس با استناد به تصمیم فرمانداری مبنی بر ممنوعیت «فعالیت‌ها و تظاهرات» اعلام کردند که اجازه پخش موسیقی را نخواهند داد. پس از اینکه شرکت‌کنندگان بدون توجه به هشدارها شروع به برگزاری جشن کردند، پلیس با ماشین‌های آب‌پاش به آنها حمله کرد و در این حمله حداقل هفت تن بازداشت شدند. حملات در محله ادامه پیدا کرد و جمعیت شرکت‌کننده در مراسم منتظر ورود «صالحه آیدنیز» رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک (DBP) و هیئت او برای افتتاح دفتر انتخابات شدند.

کد خبر 2754132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha