دیدار هیئتی از پارلمان و سنای فرانسه با اعضای شورای اجرایی مدیریت خودگردان

سرویس سوریه - هیئتی از پارلمان و سنای فرانسه ضمن بازدید از مناطق شمال و شرق سوریه با اعضای شورای اجرایی مدیریت خودگردان در مورد پروژه‌های اقتصادی و توسعه و تقویت همکاری‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش کردپرس، هیئتی از پارلمان و سنای فرانسه ضمن بازدید از مناطق شمال و شرق سوریه، در خصوص پروژه‌های اقتصادی و توسعه و تقویت همکاری‌ها با اعضای شورای اجرایی مدیریت خودگردان بحث و گفتگو کردند.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه روز یکشنبه اظهار داشت که هیئتی فرانسوی متشکل از «لارنس کوهن» و «پیر لورنت» از اعضای سنای فرانسه به نمایندگی از حزب کمونیست، «ماری پوچون» نماینده پارلمان فرانسه از حزب سبز و محیط زیست و «خالد عیسی» نماینده مدیریت خودگردان در فرانسه روز شنبه از دفتر شورای اجرایی مدیریت خودگردان بازدید کردند و مورد استقبال عبدالحمید المهباش و حمدان العبید روسای مشترک شورای اجرایی مدیریت خودگردان قرار گرفتند.

در دیدار صورت گرفته دو طرف در خصوص لزوم ارتقای سطح همکاری‌ها و تبادل تخصص بین شورای اجرایی مدیریت خودگردان و پارلمان فرانسه در راستای امور مدیریتی و نهادی و تحکیم آزادی سیاسی و حزبی در شمال و شرق سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

هیئت فرانسوی نقش مدیریت خودگردان و نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) را در ماموریت مبارزه با داعش ستودند و بر حمایت از آنها در همه زمینه‌ها تاکید کردند.

لازم به ذکر است که در پایان ماه مارس، هیئتی از مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با مقامات سنای فرانسه در خصوص «چالش‌های» فرایند سیاسی مدیریت خودگردان در پاریس بحث و تبادل نظر کرده بود.

کد خبر 2754091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha