محور ارومیه - مهاباد پرترددترین محور ارتباطی نوروز ١٤٠٢

سرویس آذربایجان غربی- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: محورهای ارومیه - مهاباد با ۶۴۹۵۷۵ نفر تردد، بیشترین تردد جاده ای در ایام نوروز ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داد.

به گزارش کردپرس، پیمان آرامون با اعلام این خبر گفت: از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۲ ، ۷۰۳۹۱۰ خودرو سنگین از جاده های استان آذربایجان غربی تردد کرده اند که شامل ۸ درصد از کل تردد های استان می شود.

آرامون افزود: از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۲، نزدیک به ۹ میلیون خودرو از محور های مواصلاتی استان تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۰.۶۲ درصدی داشته است.

او بیان کرد: از ابتدای طرح نیز تعداد ۱.۵ میلیون  وسیله نقلیه از حوزه استحفاظی استان تردد کرده اند که آمار قطعی مسافرین خروجی و ورودی را تشکیل میدهند و این مقدار نیز ۱۰.۸۸ درصد افزایش داشته است.

آرامون اظهار کرد: محور ارومیه مهاباد با ۶۴۹۵۷۵ نفر و میاندوآب ملکان با ۴۷۱۴۹۵ تردد در محور های مواصلاتی استان بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: با تدابیر اندیشیده شده در محور های مواصلاتی استان درصد سبقت های غیر مجاز تا پایان هشتمین روز از فروردین کاهش محسوسی داشته و این مقدار به زیر یک درصد رسیده است.

تردد ۱۰ میلیون وسیله نقلیه از محور های مواصلاتی آذربایجان غربی

در همین راستا سرپرست مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از تردد نزدیک به ۱۰ میلیون وسیله نقلیه از محور های مواصلاتی آذربایجان غربی خبر داد.

امامی افزود: از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۲ تا بامداد ۹ فروردین تعداد ۹.۵ میلیون تردد در محورهای استان آذربایجان غربی انجام گرفته است که از این تعداد ۷۵۹ هزار خودرو سنگین، ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو سواری و وانت و تعداد ۵۰ هزار  دستگاه اتوبوس را شامل می‌شود.

او بیان کرد: تردد های ورودی به استان از آغاز طرح نوروزی ۸۱۱ هزار  بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۲.۱۲ درصدی داشته و تعداد مسافر های خروجی از استان ۷۸۰ هزار  بوده که این رقم نیز افزایش ۷.۴۵ درصدی داشته است.

امامی اظهار کرد: محور ارومیه - مهاباد پر تردد ترین محور در طول ایام نوروزی و سردشت- بانه همچنان کم تردد ترین محور استان است.

او در پایان گفت: در بحث تخلفات نیز سبقت های غیر مجاز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش محسوسی داشته است و بیشترین تخلفات عدم رعایت فاصله غیر مجاز و عدم بستن کمربند ایمنی گزارش شده است

کد خبر 2754035

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha