شعار «مهار تورم، رشد تولید» بر پایه شعار سال گذشته تحقق می‌یابد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه زمانی می‌توانیم اشتغال‌آفرینی داشته باشیم که تولید رشد داشته باشد، گفت: شعار «مهار تورم، رشد تولید» باید بر پایه شعار سال قبل تحقق پیدا کند و لذا برای مهار تورم، باید تولید به سوی دانش‌بنیان سوق داده شود.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در همایش تحقق شعار سال برای مهار تورم، کنترل و نظارت بر بازار و نهادینه کردن بازار و واحدهای تولیدی، گفت: نامگذاری امسال با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» رسالت همه مسئولان را در تحقق این شعار سنگین کرده است.

وی اظهار کرد: این پیام نقشه راه و کارسازی در مسیر رفع مشکلات کشور و حرکت به سوی رشد و توسعه بیشتر ایران به خصوص در بحث تولید است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به این مطلب که جهاد تبیین در زمینه تحقق شعار سال باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، افزود: ایجاد زیرساخت‌های توسعه به ویژه در حوزه اشتغال با راه‌اندازی و احیاء واحدهای تولیدی باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

خلیقی ادامه داد: خوشبختانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ گام های جدی را برداشته و با توجه به برنامه ای عملیاتی و هدف کمی که از پیش تعین شده ۱۲ واحد راکد در سطح استان فعال سازی شد.

وی با بیان این مطلب که با فعال سازی این ۱۲ واحد راکد خوشبختانه بستر اشتغالزایی ۲ هزار و ۸۰۰ نفر فراهم شد، یادآور شد: همچنین در زمینه کمک به واحدهای تولیدی خرد و متوسط تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ پرداخت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در خصوص تبصره ۱۸ نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی در بحث سرمایه در گردش و سرمایه ثابت اختصاص یافته است.

خلیقی با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه صنعت نیز در سطح استان ۸ درصد رشد و در بخش معدن هم ۲ درصد رشد را داشته ایم، گفت: در سال گذشته با توجه به تاکید بر اجرایی شدن بیانات مقام معظم رهبری خوشبختانه مطابق میانگین کشور حرکت کرده ایم و شاهد پیشرفت چشمگیری بوده ایم.

وی اظهار کرد: در سال گذشته به عنوان دستگاه اجرایی استان بیش از ۱۰۰ درصد بحث اشتغالزایی را در سامانه اشتغالزایی داشته ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در این همایش برنامه ریزی لازم و برنامه عملیاتی برای تحقق شعار سال مورد بررسی قرار گرفت و انتظار می رود مطابق الزامات قانونی در این راستا حرکت کنیم تا شاهد بالندگی هر چه بیشتر استان در بحث تولید و مهار تورم باشیم.

خلیقی ادامه داد: نظارت بر بازار دو چندان می شود و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته انتظار می رود بازاری در آرامش و بدون تنش در سال جاری داشته باشیم.

کد خبر 2754012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha