محوطه غار باستانی کرفتو مرمت می شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از مرمت و تکمیل زیرساخت های گردشگری محوطه غار باستانی کرفتو در شهرستان دیواندره خبر داد.

به گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد در بازدید از غار باستانی کرفتو و قلعه زیویه که با همراهی رئیس دیوان محاسبات استان انجام شد، ضمن بررسی مسائل و مشکلات مربوط به این اثر ملی، گفت: غار کرفتو یکی از بزرگ ترین غار های دست کن و از طولانی ترین غار های ایران محسوب می شود که هرساله گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می خواند.

وی افزود: در بازدیدی که از این غار داشتیم برآوردهای اعتباری برای مرمت و محوطه سازی این اثر ملی از جمله تعمیرات تاسیسات الکتریکی و مکانیکی، تعمیرات سرویس های بهداشتی و تصحیح مسیر دسترسی به این غار باستانی انجام شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: همچنین با توجه به غنای ظرفیت های گردشگری در شهرستان دیواندره، ایجاد بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری این شهرستان در دستور کار قرار می گیرد.

مهرزاد ادامه داد: خوشبختانه ثبت موقت پرونده این غار باستانی در دستور کار دفتر ثبت و حریم آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی قرار گرفته است و امیدواریم با ثبت جهانی این اثر ارزشمند شاهد اختصاص کمک های فنی و اعتباری یونسکو برای توسعه زیرساخت های ارتباطی و گردشگری آن باشیم.

گفتنی است این غار باستانی در تاریخ ۲۰ بهمن ماە ۱۳۱۸ با شمارە ۳۳۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدە است.

کد خبر 2753964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha