«میرآباد» بیستمین شهرستان آذربایجان‌غربی‌ شد

سرویس آذربایجان غربی- بدنبال پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیات وزیران، «میرآباد» به عنوان بیستمین شهرستان در جغرافیای استان آذربایجان غربی ایجاد شد.

به گزارش کردپرس، با ابلاغ معاون اول رییس جمهور، در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مدیران اجرایی، نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مردم در این شهر برگزار شد، شهرستان شدن میرآباد بطور رسمی اعلام شد.

براساس مصوبه هیات وزیران، بخش وزینه از مناطق قبلی شهرستان سردشت به نام بخش مرکزی تغییر نام یافت و در حوزه استحفاظی شهرستان میرآباد قرار گرفت تا این شهرستان متشکل از ۲ بخش "مرکزی" و "زاب" به مرکزیت شهر میرآباد تشکیل شود.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در آیین اعلام شهرستان شدن میرآباد در جمع خبرنگاران گفت: میرآباد دارای ظرفیت‌های خوب در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری است که با تبدیل شدن به شهرستان رونق و توسعه خواهد یافت.

محمدصادق معتمدیان اضافه کرد: ظرفیت‌های خدادادی و طبیعی در این منطقه وجود دارد که بواسطه تبدیل شدن به شهرستان باید در راستای رفاه مردم از آن استفاده بهینه کرد.

او ادامه داد : ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرهای تازه تاسیس جز اولویت‌های کاری خواهد بود تا مردم از برکات آن بهرمند شوند.

آینده بسیار روشنی را می توان برای شهر تازه تاسیس میرآباد تصور کرد

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با وجود نعمت‌های طبیعی و موقعیت استراتژیک شهرستان تازه تاسیس میرآباد، اکنون زمینه توسعه و رونق اقتصادی این منطقه فراهم است.

معتمدیان افزود: وجود بیش از ۴۰ هزار هکتار جنگل، منابع طبیعی برخوردار و غنی و نزدیک شدن به مرز، این منطقه را به یکی از شهرهای مستعد در ارتقای شاخص‌های توسعه ای در استان تبدیل کرده که باید از آن بهره‌ی بیشتری برد.

او ادامه داد: ظرفیت‌های عظیم زیست محیطی و ذخایر طبیعی مناسب در کنار سابقه طولانی تجارت به واسطه هم مرز بودن با کشور همسایه (اقلیم کردستان عراق) می‌توان آینده بسیار روشنی را برای شهر تازه تاسیس میرآباد تصور کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: دولت نیز براساس اهداف و وظایف خود سعی در عدالت توسعه و گسترش خدمات و منابع در سطح استان دارد و روند تبدیل شدن میرآباد به شهرستان هم با همین سیاست و پیگیری فراوان به نتیجه رسید.

معتمدیان با بیان اینکه انتظارت مردم منطقه با تبدیل شدن میرآباد به شهر نیز بیشتر خواهد شد، گفت: ایجاد زیرساخت‌های توسعه ای متناسب با شهر بودن میرآباد در دستور کار قرار گرفته و تلاش می‌کنیم در بخش‌های متخلف از جمله آبرسانی، مشکلات فاضلاب، راه‌های ارتباطی و روستایی انتظارات مردم را برآورده کنیم.

او اضافه کرد: استقرار ادارت خدمات رسان با هدف کاهش فاصله محرومیت زدایی نسبت به سایر شهرهای استان هم یکی دیگر از برنامه‌های کاری ما در دوران پس از شهرستان شدن میرآباد خواهد بود که انشاالله موجبات رضایت مردم را فراهم کند.

معتمدیان با اشاره به اینکه مردم میرآباد از اوایل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی در مقابل حمله‌های رژیم بعثی عراق ایستادگی کردند، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روحیه جهادی اهالی این منطقه توانست بر توطئه‌های دشمنان قسم خورده این نظام غلبه کند.

کد خبر 2753953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha