برگزاری قریب‌الوقوع نشست چهارجانبه در خصوص وضعیت سوریه برای دستیابی به یک هدف راهبردی مهم

سرویس سوریه - «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه، از نشست قریب‌الوقوع معاونان وزرای خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه برای دستیابی به یک «هدف راهبردی مهم» خبر داد.

به گزارش کردپرس، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه، از نشست قریب‌الوقوع معاونان وزرای خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه برای دستیابی به آنچه که او آن را «هدف راهبردی مهم» توصیف کرد، خبر داد.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، بوگدانوف ابراز امیدواری کرد که ماموریت میانجی‌گری با هدف عادی‌سازی روابط سوریه و ترکیه با یک «پیروزی مشترک» به پایان برسد.

پیش از این رسانه‌های ترکیه اعلام کرده بودند که دیدار چهارجانبه در اواسط ماه مارس و همزمان با سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به روسیه در مسکو برگزار شود اما در آن زمان، منابع روسی بدون ارائه جزئیات بیشتر گفتند که این نشست به تعویق خواهد افتاد.

بوگدانوف همچنین در خصوص دلایل به تعویق افتادن این نشست اعلام کرد: «اکنون ماه رمضان است، دلایل بسیاری برای این به تعویق افتادن وجود دارد اما تلاش ما برای برگزاری نشست چهارجانبه ادامه دارد.»

بوگدانوف در اطلاعیه‌ای به رسانه‌های روسی گفت: «معاونان وزیران خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در آینده نزدیک با یکدیگر دیدار خواهند کرد و نشستی برگزار خواهند کرد.»

بوگدانوف همچنین گفت که وی خود فرستاده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و آفریقا است و افزود که کشورش برای برگزاری نشستی که احتمال می‌دهد به زودی برگزار شود، آماده است.

کد خبر 2753932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha