اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان به پروژه های عمرانی کردستان

استاندار کردستان گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴ هزار میلیارد تومان از محل های مختلف به ویژه اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان، به طرح های عمرانی تخصیص یافت که نسبت به سال پیش از آن، رشد چند برابری داشت.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای اداری استان کردستان، به شعار سال جدید اشاره کرد و گفت: استان کردستان در گذشته جزو استان هایی بوده که نرخ تورم در آن نرخ بسیار بالایی داشته و این علت هایی داشت که باید آن ها را درست شناسایی و برای برطرف کردن آن تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه تولید یکی از عوامل موثر در مهار تورم است، افزود: یکی از علت های نرخ بالای تورم در استان، قیمت تمام شده کالایی است که در کردستان به دست ما می رسد که جایگاه خوبی در زمینه تولید نداریم.

استاندار کردستان اظهار کرد: انتقال و صادرات کالا از خارج استان به کردستان یکی دیگر از دلایل افزایش نرخ تورم در استان است.

زارعی کوشا ادامه داد: یکی دیگر از عوامل افزایش نرخ تورم، ضعف در نظارت ها است و علیرغم همکاری های همه جانبه سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صمت در سال گذشته، هنوز راه بسیاری برای رسیدن به نتیجه مطلوب باقی مانده است.

وی یادآور شد: امیدواریم در سال جدید کارگروهی تحت عنوان مهار تورم و کنترل بازار به صورت منظم برگزار و تشکیل شود تا شاهد بیش از پیش کنترل قیمت ها و نظارت ها باشیم.

استاندار کردستان در ادامه به پروژه های عمرانی استان کردستان اشاره کرد و بیان کرد: در سالی که گذشت خوشبختانه فعالیت های بسیار خوبی در حوزه پروژه های عمرانی صورت گرفت و اعتبارات بسیار خوبی به آن تخصیص یافته است و برای سال جاری نیز تخصیص های بسیار خوبی به سازمان های اجرایی برای پروژه های عمرانی در نظر گرفته شده است.

زارعی کوشا با اشاره به افزایش اعتبارات سال جاری نسبت به سال های گذشته، گفت: با اعتباری که از محل سفر ریاست جمهوری به استان کردستان تخصیص داده شده، چیزی بیش از ٤ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به استان اختصاص داده شده که نسبت به سال ۱٤۰۰ رشد چندین برابری داشته است.

کد خبر 2753893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha