۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
اسکان ۱۶۳ هزار گردشگر در کردستان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: ۱۶۳ هزار و ۲۴۷ هزار نفر از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز پنجم فروردین ماه سال جاری در مراکز اقامتی دائم و موقت استان اسکان داشته اند.

به گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز پنجم فروردین ماه سال جاری ۷۷۰ هزار و ۲۴۱ نفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی و ... استان بازدید کرده اند.

وی اظهار کرد: ۱۶۳ هزار و ۲۴۷ هزار نفر  از گردشگرانی که به استان آمده اند در مراکز اقامتی دائم و موقت استان اسکان داشته اند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه شهرستان های مریوان، سروآباد، بانه، سنندج و کامیاران بیشترین آمار اقامت در کردستان را به خود اختصاص داده اند، افزود: در مجموع ۵ هزار و ۳۰۰ تخت در قالب ۳۲ هتل،۲ هتل آپارتمان، ۲۴ مهمانپذیر، ۲۴ مجتمع گردشگری اقامتی، ۴۰ اقامتگاه بوم گردی و  ۲ اقامتگاه سنتی  در سطح استان برای اسکان و پذیرایی از مسافران و گردشگران فعال است.

مهرزاد ادامه داد: ۱۰۲ رستوران بین راهی، یک مرکز گردشگری سلامت و ۵۷ دفتر خدمات مسافرتی از دیگر ظرفیت های موجود برای خدمات رسانی به مهمانان نورزی در استان است.

وی یادآور شد: هیچ گونه افزایش نرخی در اماکن اقامتی در سال جاری نداشته ایم و خوشبختانه روند ورود مسافرین به استان روندی رو به رشد است.

کد خبر 2753888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha