آغاز طرح بازسازی معابر بافت تاریخی فیض آباد کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ سرپرست فرمانداری کرمانشاه از آغاز طرح بازسازی معابر عمومی بافت تاریخی محله فیض آباد در شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ ابراهیم رحیمی زنگنه در حاشیه بازدید از تکیه بیگلربیگی اظهار کرد: تکیه بیگلربیگی در بافت قدیمی شهر کرمانشاه واقع شده و در کوچه پشت آن حدود ۱۰ اثر ملی در شعاعی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر قرار گرفته اند.

فرماندار کرمانشاه افزود: براین اساس، طرح بازسازی سه کوچه پشت تکیه بیگلربیگی توسط شهرداری کرمانشاه درحال انجام است و پیش بینی می‌شود ظرف دو هفته آینده قابل بهره برداری باشد.

او با بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح برای اولین بار یک مجتمع توریستی مهم را در داخل شهر کرمانشاه خواهیم داشت، گفت: در این مجتمع توریستی ۱۰ اثر ثبت ملی شده واقع شده که گردشگران می‌توانند از آنها بازدید کنند.

رحیمی زنگنه به وجود حدود ۵۸ اثر ثبت ملی شده در محدوده بافت تاریخی شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه مجتمع توریستی می‌تواند سرآغازی برای احیاء بافت تاریخی محله فیض آباد کرمانشاه باشد.

و در ادامه از تلاش‌ها برای احیاء خانه مشروطه کرمانشاه هم خبرداد و گفت: خانه مشروطه یا فیض آباد مکانی است که بزرگان مشروطه خواه کرمانشاه در زمان قاجار در آن جمع می‌شدند و جلسه می‌گذاشتند و در واقع برگ زرینی از تاریخ مردم کرمانشاه در مشروطه‌خواهی است.

کد خبر 2753772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha