پلمب ۱۳ واحد صنفی به دلیل تخلفات بهداشتی در کردستان

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در سه روز گذشته و در قالب طرح سلامت نوروزی ۱۳ واحد صنفی به دلیل تخلفات بهداشتی پلمب شد.

به گزارش کرد پرس، کمال ابراهیمی گفت: اجرای برنامه سلامت نوروزی و تشدید بازرسی به منظور تامین سلامت شهروندان و مسافران نوروزی در حال اجراست.

وی با اشاره به انجام بیش از پنج‌ هزار و ۷۴۰ بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، افزود: این بازدیدها با هدف افزایش و ارتقا سلامت مردم و مسافران و مهمانان نوروزی به ویژه در حوزه مواد غذایی در حال انجام است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در این بازدیدها ۱۵۲ مورد اخطار بهداشتی صادر شد، اظهار کرد: ۴۴ نفر از متخلفان بهداشتی به مراکز قضایی معرفی ‌و ۱۳ واحد از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به دلیل رعایت نکردن آیین نامه‌ها و مقررات بهداشت محیطی پلمب شد.

ابراهیمی با بیان اینکه در این مدت ۶ هزار و ۶۵۳ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف یا تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم شد، ادامه داد: ۲۲۰ بازرس در قالب ۳۵ تیم نظارتی و عملیاتی در اجرای برنامه مدیریت بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی فعالیت دارند.

وی یادآور شد: این تیم ها با اولویت مدیریت بیماری کووید ۱۹ همگام با سراسر کشور از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین بازرسی و نظارت از اماکن عمومی را بر عهده دارند این تیم ها همچنین بر ۴۱ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز بین راهی و هزار و ۵۴۳ سامانه آبرسانی سطح استان نظارت دارند.

کد خبر 2753740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha