مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان غربی: ناگزیر به تغییر فرمانداران بودیم

سرویس آذربایجان‌غربی- مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی با اشاره به تغییر برخی فرمانداران شهرستان‌های استان در روزهای اخیر گفت: یک مورد از این تغییرات در راستای رعایت اصل بی‌طرفی وزارت کشور در انتخابات آینده بود و برخی هم ناگزیر به تغییر بودیم.

به گزارش کردپرس، عبدالله مددی به ایرنا افزود: تغییر فرمانداران در هر برهه‌ای طبیعی است و مقتضیات کاری در برخی اوقات ایجاب می‌کند که این تغییرات انجام شود.

او اضافه کرد: البته در این مورد بخصوص با توجه به بررسی‌هایی که انجام شد و دستور صریح وزیر کشور مبنی بر اینکه وزارت کشور مجری انتخابات است برای اینکه هیچگونه شائبه‌ای در اجرای صحیح، مستقل و بی طرفانه انتخابات نباشد فرماندار یکی از شهرستان‌های استان تغییر کرد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: در خصوص یکی از فرمانداران محرز شد که تحرکات انتخاباتی داشته، جلسه تشکیل می‌دهد و نظر دارد که در انتخابات اسفند سال آینده شرکت کند و صراحتا هم به ما گفت که شرکت خواهد کرد.

مددی اظهار کرد: در عمل به بخشنامه وزیر کشور، این فرماندار از سمت خود برکنار شد که این امر نشان می‌دهد که وزارت کشور برای برگزاری انتخابات سالم و مبتنی بر قانون، جدی است.

او یادآور شد: از دیگر فرمانداران شهرستان‌ها هم تعهد گرفته شده که برای انتخابات ثبت نام نکنند ولی اگر محرز شود که شرکت می‌کند با او برخورد می‌شود.

مددی در خصوص تداوم تغییر فرمانداران گفت: تغییر فرمانداران در هر زمانی امکانپذیر است و بر اساس مقتضیات انجام می‌شود حتی روز تعطیل هم در این خصوص ممکن است تصمیم به تغییر گرفته شود.

در روزهای گذشته فرمانداران سردشت، بوکان و میاندوآب تغییر کردند، چند ماه قبل هم فرماندار مهاباد تغییر کرده بود.

کد خبر 2753736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha