مهلت دفاع HDP در پرونده انحلال دو ماه تمدید شد

سرویس ترکیه - دادگاه قانون اساسی ترکیه با درخواست 2 ماه مهلت اضافه از سوی HDP برای دفاع از خود در پرونده انحلال حزب موافقت کرد.

به گزارش کردپرس، دادگاه قانون اساسی (AYM) ترکیه به درخواست مهلت اضافه برای دفاع از خود در پرونده انحلال از سوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) پاسخ مثبت داد. بر این اساس دادگاه قانون اساسی دو ماه مهلت اضافه به HDP داد تا برای دفاع از خود در دادگاه آماده شود.

به نوشته گازته قارینچا، نظر بکر شاهین دادستان عمومی دادگاه عالی در تاریخ 20 ژانویه به HDP ارائه شد. قرار بود که HDP دفاعیات خود را تا 20 فوریه ارائه کند.

با دو ماه مهلت اضافه چه تغییری در روند دادرسی پیش می آید؟

اگر دادگاه قانون اساسی دو ماه دیگر به HDP مهلت دهد، دفاع درباره متن اصلی کیفرخواست از سوی HDP در 20 آوریل ارائه خواهد شد. مستندات کتبی ارائه شده از سوی دادگاه قانون اساسی به دادستانی کل کشور تسلیم خواهد شد. در تاریخی که پس از آن مشخص می شود، بکر شاهین، دادستان عمومی دادگاه عالی کیفرخواست شفاهی خود ا ارئه خواهد داد و سپس مقامات HDP از خود دفاع خواهند کرد.

پس از تکمیل دفاعیات، گزارشگر دادگاه قانون اساسی که اطلاعات و مدارک مربوط به پرونده را جمع آوری می کند، گزارش خود را از پرونده تهیه می کند. سپس گزارش تهیه شده در اختیار اعضای دادگاه قانون اساسی قرار خواهد گرفت. پس از آن، زهدی ارسلان، رئیس دادگاه قانون اساسی، با اعضای دادگاه قانون اساسی در مورد دادخواست انحلال حزب در دادگاه قانون اساسی بحث و گفتگو خواهند کرد. تصمیم اتخاذ شده توسط دادستان عمومی و دادگاه تجدیدنظر به حزب سیاسی مربوطه ابلاغ و در روزنامه رسمی منتشر خواهد شد.

کد خبر 27509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha