احتمال سرکوب هرچه بیشتر کردها و اپوزیسیون ترکیه از سوی اردوغان

سرویس جهان- مجله معتبر گزارش واشنگتن درباره مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه کردها و اپوزیسیون ترکیه راه دشواری برای انتخابات ۲۰۲۳ در ترکیه دارند، از احتمال اعمال فشار بیشتر بر کردها و اپوزیسیون ترکیه، از سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور خبر داد.

به گزارش کردپرس، مجله سیاسی گزارش واشنگتن درباره مسائل خاورمیانه در گزارشی به تحلیل و بررسی موقعیت حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور و همچنین احزاب اپوزیسیون و حزب کردی دموکراتیک خلق ها پیش از انتخابات آینده ترکیه پرداخته است.

این نشریه در گزارش خود از بحران بی سابقه مالی و ناکارآمدی حزب حاکم گفته است. این مجله همچنین از افزایش بی سابقه تورم و نیز نامحبوب شدن بی سابقه اردوغان، در زمان زمامداری خود در ترکیه در بیست سال گذشته خبر داده است.

از نظر این مجله آمریکایی، احزاب اپوزیسیون ترکیه به طور بی سابقه ای با هم متحد شده‌اند و به قول اردم آیدین، کارشناسی موسسه آر دی ام، اپوزیسیون اکنون اردوغان و حزب حاکم ترکیه را محاصره کرده اند. مجله گزارش واشنگتن درباره خاورمیانه، قدرتمندترین رقیب اردوغان در انتخابات ۲۰۲۳ ترکیه را اکرم‌ امام اوغلو، سیاستمدار حزب جمهوریخواه خلق و شهردار کنونی استانبول معرفی کرده است.

اما این نشریه هشدار داده است اقدامات کنونی اپوزیسیون ترکیه برای کنار گذاشتن اردوغان از قدرت در انتخابات آینده کافی نیست و یا آنطور که آیدین گفته است اپوزيسيون ساده‌ترین راه را برای برکناری اردوغان در پیش گرفته است.

این مجله همچنین در مورد وضعیت کردها و حزب دموکراتیک خلق ها گفته است کردها و این حزب کردی و نمایندگان کرد در پارلمان ترکیه با سرکوب بی سابقه ای روبرو شده اند و احتمال اینکه حزب دموکراتیک خلق ها ممنوع الفعالیت شود بسیار زیاد است.

از نظر این مجله اردوغان به سمت ایجاد فضای غیردموکراتیک و سلطه طلبی بیشتر پیش می رود. بنابراین، ممکن است او که با خطر برکناری از قدرت پس از بیست سال مواجه شده، هرچه بیشتر اپوزیسیون و کردها را تحت فشار و سرکوب قرار دهد. با این حال، اردم آیدین معتقد است اپوزیسیون شانس در دست گرفتن حکومت را دارد.

کد خبر 27377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha