پساب تصفیه شده ٣ کارخانه تا پایان سال به دریاچه ارومیه می ریزد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از بهره برداری عملیات انتقال پساب تصفیه شده کارخانه های جاده سنتو به پیکره دریاچه ارومیه طی سال جاری خبر داد.

به گزارش کردپرس از آب منطقه ای، یاسر رهبردین افزود: عملیات اجرایی خط انتقال پساب تصفیه شده کارخانجات جاده سنتو ارومیه شامل سه کارخانه اروم آدا، ترش نارین و سیب تاک به منظور انتقال به پیکره دریاچه ارومیه و مصارف صنعتی به اتمام رسیده است و طی سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

او ادامه داد: از بیست و یک مهرماه سال جاری عملیات اجرایی این پروژه با حضور مقامات استانی شروع شد و در کمتر از ٤ ماه، به قول و تعهدی که داده بودیم عمل کردیم و عملیات اجرایی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان ٩ میلیارد تومان به‌صورت کامل انجام‌شده است.

رهبردین افزود: ٤.٧ کیلومتر لوله‌گذاری از محل خروجی پساب تصفیه شده تا خروجی روستای های در مسیر و آزادسازی حریم نهر موجود انجام‌شده است و با لایروبی دو کیلومتر انتهایی مسیر نهر طی روزهای آینده پروژه به اتمام میرسد و در سال جاری به بهره برداری کامل خواهد رسید.

او تصریح کرد: دلیل اصلی اجرای این پروژه عبور پساب کارخانه ها از داخل اراضی زراعی و داخل روستاهای در مسیر بود که باعث ایجاد مشکلات زیست‌محیطی در بخش بهداشت و کشاورزی شده بود با بهره برداری کامل این پروژه در فصول زراعی برای بخش صنعت چوب از این آب و پساب تصفیه شده استفاده خواهد شد و در فصول غیر زراعی بحث انتقال آب به پیکره اصلی دریاچه ارومیه را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: با فراهم شدن زیرساخت های استفاده از این آب و با برنامه ریزی دقیق در بخش صنعت م یتوان شاهد رونق تولید اشتغال و منطقه باشیم.

کد خبر 27358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha