بیشتر متکدیان منطقه، مهاباد را برای تکدی گری انتخاب می کنند!

سرویس آذربایجان غربی- معاون خدمات شهرداری مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ متکدی و کارتن‌خواب از سطح این شهر جمع‌آوری شده که بیش از نصف متکدیان جمع آوری شده افراد غیربومی و از شهرهای مجاور هستند.

به گزارش کردپرس، عزیز عزیزنژاد در جلسه جمع آوری متکدیان مهاباد افزود: از مجموع متکدیان جمع آوری شده امسال ۳۴ نفر زن و ۲۰ نفر مرد بودند.

او با اشاره به اینکه از ۵۴ متکدی جمع‌آوری شده، چهار نفر تحت حمایت سازمان‌های دولتی بوده‌اند، گفت: پرونده آنها به ادارات بهزیستی ارجاع داده شده است.

معاون خدمات شهرداری مهاباد اظهار کرد: بیشتر متکدیان منطقه، شهر مهاباد را برای تکدی گری انتخاب می کنند، اگرچه معتادان متجاهر در قالب طرحی جداگانه جمع‌آوری می‌شوند اما در طرح مربوط به متکدیان نیز ۲ معتاد متجاهر که اقدام به تکدی‌گری می‌کردند، دستگیر و جمع‌آوری شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد هم در ان جلسه گفت: طرح جمع آوری متکدیان سطح شهر در آستانه فرا رسیدن تعطیلات نوروزی با همکاری ادارات زیر ربط آغاز شده و گشت های مشترک جمع آوری مکتدیان همراه با خودرو مخصوص و همچنین حضور یک نفر از ماموران انتظامی برای صورتجلسه اعلام جرم متکدی برای برخورد قانونی در نظر گرفته شده است.

سلیمان پاکزاد اضافه کرد: از شهروندان نیز درخواست داریم ضمن خودداری از ارایه کمک های خود به صورت مستقیم به متکدیان مراتب را از طریق شمار ۱۳۷ و همچنین ۱۲۷ بهزیستی گزارش دهند در اسرع وقت نسبت به جرم تکدی گری اقدام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات سال جدید و همچنین ورود مسافران و گردشگران به مهاباد تلاش می کنیم چهره شهر از پدیده ناپسند تکدی گری پاک کنیم.

پاکزاد اظهار کرد: خیران و افرادی که خواهان کمک به افراد بی بضاعت و نیازمند هستند از طریق مراکز نیکوکاری و همچنین ارجاع به نهادهای مرتبط کمک های خود پرداخت کنند.

ایرنا در پایان نوشت؛ معاون فرماندار مهاباد بر راه اندازی یک گرم خانه برای اسکان متکدیان بومی تاکید کرده و از شهرداری درخواست کرد تا نسبت راه اندازی گرم خانه قبل از پایان سال برای استقرار افراد جمع آوری شده اقدام کند.

کد خبر 27341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha