آمریکا باید حملات ترکیه به مناطق SDF را متوقف کند

سرویس سوریه-یک مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده باید حملات ترکیه به مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک را متوقف کند، زیرا این حملات تأثیر منفی بر جنگ علیه داعش دارد.

به گزارش کُردپرس، مایکل مولروی، معاون سابق دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های شمال سوریه، گفت:ایالات متحده باید حملات ترکیه به مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک را متوقف کند، زیرا این حملات تأثیر منفی بر جنگ علیه داعش دارد.

مولروی در مورد نقش ایالات متحده در حملات اخیر ترکیه به مناطق تحت کنترل SDF و مواضع احتمالی دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در قبال نیروهای SDF با توجه به نزدیکی روسیه و ترکیه در پرونده اوکراین رد کرد.

مولروی در مصاحبه خود با برنامه «واشنگتن آنلاین» که فردا شنبه از کانال‌های شمال سوریه پخش می شود، از سناریوهای احتمالی که در سایه تغییرات سیاسی آمریکا در انتظار منطقه شمال شرق سوریه است، سخن می‌گوید.

در سال ۲۰۱۹، یک ماه پس از خروج آمریکا از شمال سوریه و منجر به کنترل ترکیه بر مناطق سریکانی و گری‌سپی شد، مولروی از سمت خود در وزارت دفاع ایالات متحده استعفا داد.

کد خبر 27244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha