مظلوم کوبانی: داعش ما را محاصره کرده است

سرویس جهان- فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه ضمن هشدار نسبت به افزایش فعالیت های داعش گفت: 《داعش ما را محاصره کرده است》.

به گزارش کردپرس، مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس، با اشاره به حمله اخیر داعش به زندان تحت کنترل کردها در حسکه گفت: داعش ما را محاصره کرده است. او هشدار داد اگر هم اکنون با این گروه مبارزه را تشدید نکنیم، اقدامات این گروه تروریستی بازهم گسترش خواهد یافت.

فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه از تلاش داعش برای حمله به زندان های دیگر در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد اما گفت این تلاش ها ناکام مانده است. او از کمک نیروهای تحت‌ امرش به آمریکا در عملیات کشتن ابو ابراهیم القریشی دومین رهبر داعش در شمال غرب سوریه خبر داد اما گفت این نیروها در عملیات زمین مشارکت نداشتند.

او تاکید کرد کشته شدن القریشی به معنای سقوط داعش نیست. فرمانده کل نیروهای کرد عرب سوریه تاکید کرد هم جامعه بین المللی و هم نیروهای تحت امر او در مورد اقدامات داعش کم کاری کرده و غافلگیر شده اند.

فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه از اسکان دادن جنگجویان داعشی در ۲۷ زندان در شمال و شمال شرق سوریه خبر داد و گفت دو زندان تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد و یکی از آنها هدف حملات هوایی این کشور قرار گرفته است.

مظلوم کوبانی از ناامن بودن این زندان ها خبر داد اما گفت که اداره خودگردان شماره سوریه منابع مالی لازم برای احداث زندانهاي جدید را ندارد. او تأکید کرد که تعدادی از نوجوانان وابسته به داعش که در زمان حمله این گروه به زندان صناعه حضور داشتند، جان خود را از دست دادند.

کد خبر 27243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha