شرکت انبوهی از مردم ارزروم در تشییع جنازه یک عضو PKK

سرویس ترکیه - جسد بتول دیلن عضو PKK که در بمباران نصبین ماردین در دسامبر گذشته جان باخته بود، در میان جمعیت انبوه تشییع کنندگان در گورستان قارایازی ارزروم به خاک سپرده شد.

به گزارش کردپرس، صدها نفر از مردم ارزروم در مراسم تشییع پیکر بتول دیلن با نام مستعار دجله عضو جان باخته نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (PKK) شرکت کردند. بتول دیلن در 11 دسامبر 2021 در حمله هوایی نیروهای نظامی ترکیه به مناطق کوهستانی باگوک در نصیبین استان ماردین، جان خود را از دست داده بود.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، پیکر دیلن شب چهارشنبه از گورستان بی کسان آرتوکلو در ماردین به ارزروم منتقل و در زادگاه خود به خاک سپرده شد.

جسد دیلن پس از انتقال به ارزروم، و انجام آیین های دینی در مسجد احمد خانی به گورستان منطقه قارایازی منتقل شد. تمامی ورودی های گورستان توسط تعداد زیادی از نیروهای نظامی بسته شد. نیروهای نظامی اجازه تصویر برداری از مراسم را به هیچ کس ندادند.

لازم به ذکر است، بسیاری از اعضای جان باخته PKK توسط نیروهای نظامی ترکیه بدون هیچ نام و نشانی در قبرستان بی کسان به خاک سپرده می شوند. هر از گاهی تلاش های خانواده این افراد به ثمر می نشیند و آنها می توانند بالاخره جسد فرزند خود را دریافت کنند و او را به زادگاه خود انتقال داده و در آنجا به خاک بسپارند.

کد خبر 27241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha