از حلبوسی به اتهام عدم بی طرفی در بررسی نامزدهای ریاست جمهوری شکایت کرده ایم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی اعلام کرد نمایندگان عضو این فراکسیون از هوشیار زیباری نامزد حزب دمکرات کردستان برای ریاست جمهوری شکایت نکرده اند، بلکه از محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق به دلیل رعایت نکردن اصل بی طرفی در بررسی اسامی نامزدهای ریاست جمهوری شکایت کرده اند.

به گزارش کرد پرس به نقل از معلومه، "محمود خوشناو" در این باره گفت: برخلاف شایعات منتشر شده، اتحادیه میهنی نامزدش را تغییر نداده است و با توجه به صدور حکم اخیر از سوی دادگاه عالی فدرال مبنی بر به تعلیق درآمدن نامزدی هوشیار زیباری، شانس برهم صالح برای انتخاب مجدد افزایش می یابد.

خوشناو افزود: موضوع تعلیق نامزدی زیباری، قضایی است و به هر حال ما برای به دست آوردن این پست، روی آن حساب باز نمی کنیم.

عضو ارشد اتحادیه میهنی تصریح کرد: حمایت ما از نامزدمان به شرایط نامزد مقابل وابسته نیست. بلکه به شرایط میهنی و اراده مجلس و سازوکارهای سیاسی و توازن بستگی دارد و همه این مسائل از اهمیت بیشتری در این زمینه برخوردار هستند.

محمود خوشناو تصریح کرد: نمایندگان عضو اتحادیه میهنی علیه زیباری اقامه دعوی نکرده اند بلکه از رئیس مجلس به دلیل بی طرفی در زمینه بررسی اسامی نامزدها شکایت کردند.

خوشناو خاطرنشان کرد: امیدوار بودیم که حزب دمکرات از نامزد ما حمایت کند و به صورت یکپارچه در جلسه مجلس حضور یابیم و شرایط کنونی یک خلأ سیاسی است نه قانونی.

کد خبر 27088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha