توجه به حوزه علم و دانش بهترین فرصت اعتلای انقلاب اسلامی است

سرویس کردستان - رئیس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: ارتقای علم و دانش بهترین فرصت و مولفه برای اعتلای انقلاب اسلامی است و بی شک تحقق این مهم مستلزم توجه و حمایت بیشتر از مراکز دانشگاهی و آموزشی است.

به گزارش کرد پرس، یعقوب احمدی در وبیناری با عنوان انقلاب اسلامی، چالش‌ها و فرصت‌ها که به مناسبت دهه مبارک فجر به همت دانشگاه پیام نور استان برگزار شد، گفت: طی 4 دهه‌ای که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه علم و فناوری اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت علم و فناوری در هر کشوری موجب افزایش قدرت آن کشور در سطح جهانی می‌شود، افزود: توجه بیشتر به حوزه علم و دانش بی شک بهترین فرصت برای اعتلای انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان به چالش های موجود در جامعه اشاره کرد و اظهار کرد: طی یکی، ۲ دهه اخیر اعتماد مردم به نهادها و سازمان‌ها کاهش پیدا کرده است و به نوعی شاهد فرسایش اعتماد اجتماعی هستیم.

احمدی با اشاره به اینکه رانت، بی عدالتی و تبعیض از مهمترین مواردی است که باعث ایجاد نا امیدی و کاهش انگیزه مردم در انجام فعالیت‌ها و عمل به مسوولیت‌های اجتماعی آنها می‌شود، ادامه داد: در هر جامعه‌ای که تبعیض طبقاتی وجود داشته باشد امید در آن دچار تزلزل می‌شود و این وضعیت را امروز کم و بیش در کشورمان شاهد هستیم.

وی یادآور شد: مسئولان می‌توانند با اتخاذ تصمیمات اصولی و توجه به نظرات کارشناسان و بهره‌مندی از توان متخصصان شرایط پیش آمده را بهبود ببخشند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور کردستان نیز در این مراسم با تاکید براینکه یکی از مولفه های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضور آحاد مردم در صحنه مبارزه حق علیه باطل بود، بیان کرد: برای حفظ آرمان های انقلاب هم به بسیج مردمی نیاز هست و باید بیشترین توان و نیرو را به تقویت نیروی مردمی اختصاص دهیم.

جواد خانلری گفت: اساتید هم نقش تاثیرگذاری در آگاهی رسانی به دانشجویان خود و دیگر اقشار مردم دارند که خوشبختانه اساتید بسیجی دانشگاه همواره به رسالت خطیرشان به نحو احسن عمل کردند.

کد خبر 27083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha