بازگشت نمایندگان کُرد به بغداد برای حضور در جلسه رای اعتماد به دولت کاظمی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک منبع پارلمانی از بازگشت نمایندگان کُرد مجلس عراق به پایتخت این کشور برای حضور در جلسه رای اعتماد به کابینه پیشنهادی نخست وزیر مکلف خبر داد.

به گزارش کردپرس، یک منبع پارلمانی کُرد در گفت و گو با پایگاه خبری شفق نیوز اعلام کرد که اعضای فراکسیون های کردستانی در مجلس نمایندگان عراق روز دوشنبه به شهر بغداد، پایتخت این کشور بازگشتند تا در جلسه ویژه مجلس برای رای اعتماد به کابینه پیشنهادی مصطفی کاظمی، نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید فدرال شرکت کنند.

منبع مذکور که خواسته نامش فاش نشود، در این باره همچنین تاکید کرد که موضع جریان های سیاسی کردستانی تاکنون تغییر نکرده و آنها همچنان به کابینه پیشنهادی کاظمی رای اعتماد خواهند داد.

این در حالی است که انتظار می رود جلسه ویژه مجلس نمایندگان عراق برای رای اعتماد به کابینه پیشنهادی نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید این کشور تا پایان هفته جاری برگزار شود با این حال تاکنون ائتلاف های دولت قانون به رهبری نوری مالکی و وطنیه به رهبری ایاد علاوی از تصمیم خود برای عدم حضور در این جلسه خبر داده اند.

یادآور می شود که کاظمی به عنوان نامزد فراکسیون های پارلمانی شیعه برای تصدی منصب نخست وزیری دولت فدرال عراق، 9 آوریل 2020 (21 فروردین 1399) به صورت رسمی از سوی برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور مامور تشکیل کابینه جدید دولت شد و بر اساس قانون اساسی نیز 30 روز (تا شنبه هفته آینده) فرصت دارد تا کابینه پیشنهادی خود را برای جایگزینی دولت کنونی اداره امور تشکیل دهد و جهت کسب رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کند.

کد خبر 270711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha