رئیس جمهور و نخست وزیر عراق در صورت عدم توافق جریانات سیاسی به فعالیت خود ادامە می دهند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک کارشناس حقوقی، سرنوشت پست ریاست جمهوری در صورت عدم توافق جریانات سیاسی به مدت طولانی را توضیح داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از رسانه های عراقی، "احمد عبادی" در این باره گفت: در صورت ناکامی مجلس در زمینه انتخاب رئیس جمهور برای چهار سال آینده، رئیس جمهور کنونی به وظایفش به صورت عادی ادامه خواهد داد و ادامه این وضعیت تا زمان برگزاری انتخابات آتی پس از چهار سال دیگر، ممکن است.

عبادی افزود: این امر درباره کابینه نیز صادق است و در صورت عدم امکان دستیابی به توافق در زمینه انتخاب نخست وزیر، دولت نیز می تواند به مدت چهار سال به عنوان کابینه پیشبرد امور به فعالیت خود ادامه دهد. یعنی رئیس جمهور و نخست وزیر تا زمان انتخاب جایگزین برای آنها به مسئولیت هایشان ادامه خواهند داد.

یادآور می شود دادگاه عالی فدرال عراق روز یکشنبه با صدور حکمی نامزدی هوشیار زیباری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان (پارتی) و دایی مسعود بارزانی رهبر این حزب برای ریاست جمهوری آن کشور را به تعلیق درآورد.

حزب دمکرات کردستان با نامزدی هوشیار زیباری و تلاش برای جلب حمایت جریان صدر و نمایندگان عرب سنی، تلاش داشت از انتخاب مجدد برهم صالح به عنوان نامزد اتحادیه میهنی به ریاست جمهوری عراق جلوگیری کند.

کد خبر 26994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha