نایب رئیس مجلس عراق: منتظر درخواست کاظمی برای برگزاری جلسه رای اعتماد هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نایب رئیس مجلس عراق از آمادگی مجلس برای برگزاری جلسه رای اعتماد به کابینه پیشنهادی نخست وزیر مکلف این کشور در صورت درخواست وی خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری المعلومه، بشیر حداد، نایب رئیس دوم مجلس نمایندگان عراق روز جمعه در یک کنفرانس خبری در شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان اعلام کرد که مجلس در انتظار درخواست مصطفی کاظمی، نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید این کشور برای برگزاری جلسه رای اعتماد به کابینه پیشنهادی وی می باشد.

نایب رئیس مجلس نمایندگان عراق در این باره اظهار داشت: مجلس برای برگزاری جلسه رای اعتماد آمادگی کامل دارد با این حال تاکنون هیچ گونه درخواست رسمی در کار نیست.

حداد که از اعضای ارشد حزب دمکرات کردستان (پارتی) به رهبری مسعود بارزانی در ادامه نیز تصریح کرد: کابینه دولت نخست وزیر مکلف تاکنون تکمیل نشده است.

این در حالی است که کاظمی پیشتر اعلام کرده بود که اسامی اعضای کابینه دولت وی آماده شده و به دنبال مذاکره با جریان های سیاسی عراق در رابطه با این مسئله است تا در سریع ترین زمان ممکن از مجلس نمایندگان رای اعتماد بگیرد و بتواند کار خود را آغاز کند.

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال عراق درباره معیارهای مورد نظر خود در فرآیند انتخاب وزرای کابینه نیز گفته بود: مهم ترین معیاری که وضع کردم، پاکدستی و کارآمدی است و با همه جریان های سیاسی بر همین اساس مذاکره خواهم کرد.

یادآور می شود که به دنبال انصراف محمد توفیق علاوی و عدنان الزرفی از ماموریت تشکیل دولت جدید عراق، برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور 9 آوریل 2020 (21 فروردین 1399) در یک مراسم رسمی در کاخ السلام شهر بغداد و در حضور روسای مجلس نمایندگان، شورای عالی قضایی و دادگاه فدرال، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد و شماری از رهبران جریان های سیاسی، کاظمی که از سوی فراکسیون های پارلمانی شیعه نامزد تصدی منصب نخست وزیری شده بود را به صورت رسمی مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال کرد.

در همین حال، بر اساس قانون اساسی عراق نیز نخست وزیر مکلف این کشور 30 روز فرصت دارد تا کابینه پیشنهادی خود را برای جایگزینی دولت کنونی اداره امور به ریاست عادل عبدالمهدی تشکیل دهد و جهت کسب رای اعتماد نیز به مجلس نمایندگان معرفی کند.

کد خبر 269318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha