میزان مصرف گاز طبیعی در کردستان به 2.8 میلیارد مترمکعب رسید

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: مشترکان شرکت گاز استان از ابتدای سال تا پایان روز یازدهم بهمن ماه، 2 میلیارد و 822 میلیون و 910 متر مکعب گاز مصرف کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی برابر با 9 درصد را نشان می دهد.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری با اشاره به مصرف گاز در مدت مشابه سال قبل، گفت: کردستانی ها تا پایان روز یازدهم بهمن ماه سال گذشته 2 میلیارد و 609 میلیون و 612 هزار متر مکعب گاز طبیعی مصرف کرده بودند.

وي افزود: مشتركين استان كردستان در بخش هاي مختلف اعم از خانگي، تجاري، عمومي و صنعتي در دی ماه سال جاري 383 ميليون و 461 هزار متر مكعب گاز طبيعي مصرف كردند كه اين رقم در سال گذشته 377 ميليون و 369 هزار مكعب بوده كه افزايش 2 درصدي را شاهد هستيم.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به بارش های اخیر و ماندگاری سرما، اظهار کرد: در هنگام بارش برف و یخبندان شدید در هفته های اخیر مصرف گاز طبیعی حدود 30 تا 35 درصد افزایش مصرف داشته که رکوردی در مصرف گاز طبیعی در کردستان محسوب می شود و مصرف روزانه بیش از 15 میلیون متر مکعب به ثبت رسیده است.

فعله گری در مورد مصرف نیروگاه سنندج در همین مدت، ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق سنندج تا پایان روز یازدهم بهمن ماه بیش از یک میلیارد و 12 میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده که میزان آن در مدت مشابه سال قبل 818 میلیون و 435 هزار متر مکعب بوده که نشانگر افزایش 22 درصدی است.

وی به كاهش محسوس دما طي روزهاي اخير و پيش بيني كاهش دما در روزهاي آتي اشاره كرد و از مشتركان خواست ضمن استفاده بهينه از گاز طبيعي، دماي رفاه (18 تا 21 درجه سانتيگراد) را در منزل رعايت كنند تا استمرار خدمات شركت گاز استان كردستان تداوم داشته باشد.

مديرعامل شركت گاز استان كردستان با بيان اينكه ادارات، بانك ها و سازمان هاي دولتي كه بعد از تعطيلي ساعت كاري، سيستم هاي گرمايشي خود را خاموش نكنند طبق بخشنامه معاون اول رياست جمهوري گاز آنها قطع خواهد شد.

کد خبر 26715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha