ائتلاف بین‌المللی مسئول حمله داعش به زندان حسکه است

سرویس سوریه-سیاستمداران دیرالزور ائتلاف بین المللی را مسئول آنچه در زندان حسکه رخ داد، می دانند.

به گزارش کُردپرس، روز گذشته سیاستمداران دیرالزور در شرق سوریه ائتلاف بین المللی را مسئول حمله گروه داعش به زندان غوران در الحسکه دانستند.

در ۲۰ ژانویه گذشته، عناصر داعش به زندان «الصناعه» که هزاران تن از اعضای سازمان های افراطی در آن نگهداری می شوند، حمله کردند.

انس المرفو، یکی از اعضای دفتر روابط شورای سوریه دموکراتیک در دیرالزور، گفت که ائتلاف بین المللی باید مسئولیت حمله به زندان غوران را بر عهده بگیرد.

قبل از این حمله، زندان الصناعه حدود پنج هزار عنصر داعش را در خود جای داده بود و اداره خودمختار درخواست‌های مکرری از کشورها برای بازپس گیری اتباع خود یا تشکیل دادگاه بین المللی برای محاکمه آنها کرده بود، اما توجهی به این درخواست‌ها نشد‌.

المروف در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه، گفت:سرزمین های اشغال شده توسط ترکیه با استفاده از گروه های مزدور برای حمله به دستاوردهای سیاسی و اقتصادی منطقه استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: تشدید تنش منظم و مستمر ترکیه در شمال و شرق سوریه به ویژه تسهیل حمله داعش به زندان غوران، همگی به آماده‌سازی و بازگشت مجدد این سازمان کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ملل، ائتلاف بین‌المللی و تمامی نیروهایی که مشتاق برقراری امنیت و ثبات در مناطق شمال و شرق سوریه هستند، باید موضع شفافی در قبال حمایت ترکیه از "تروریسم" اتخاذ کنند.

محمود الفاروق، رئیس دفتر حزب مدرنیته دموکراتیک در دیرالزور، گفت: ائتلاف بین‌المللی باید استحکامات زندان‌ها و اردوگاه‌هایی را که بزرگترین خطر در جهان را دربر دارند افزایش دهد.

وی افزود: عدم حمایت از نیروهای امنیتی در شمال شرق سوریه، حرکت داعش را در منطقه آسان‌تر می‌کند.

وی گفت: حمله به زندان غوران با حمایت کشورهای منطقه و فراهم کردن امکانات صورت گرفت.

کد خبر 26596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha