مهم ترین اهداف آمریکا از حضور در سوریه

سرویس جهان ریچارد میلز، معاون نماینده آمریکا درسازمان می گوید مبارزه برای جلوگیری از بازگشت داعش، برقراری آتش بس و حمایت از روند سیاسی در سوریه از جمله اهداف آمریکا از حضور در سوریه است.

به گزارش کردپرس به نقل از وب سایت سازمان ملل، ریچارد میلز، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل، ریچارد میلز، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل، در سخنرانی خود در شورای امنیت وابسته با این سازمان، به تشریح سیاست کشورش درباره حضور در سوریه و نیز حمله داعش به یک زندان در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه پرداخت.

او در بیان علت حضور آمریکا در سوریه گفت: اولین هدف ادامه کمپین مشترک آمریکا و ائتلاف مبارزه با داعش برای جلوگیری از بازگشت مجدد این گروه است که بخش مهمی از سیاست مبارزه با تروریسم آمریکا در منطقه است. حمله داعش به زندانی در حسکه نشان می دهد که داعش همچنان یک تهدید جدی است.

این مقام آمریکایی یکی دیگر از اهداف حضور آمریکا در سوریه را تلاش برای حفظ آتش بس های محلی اعلام شده در سوریه برای کاهش دادن خشونتها در این کشور عنوان کرد.

ریچارد میلز همچنین دسترسی بهتر مردم سوریه به کمک های بین المللی را از جمله دیگر اهداف آمریکا عنوان کرد و از تلاش کشورش برای بازگشایی گذرگاه تحت کنترل کردهای سوریه در یعروبیه میان عراق و سوریه خبر داد.

معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین مدعی شد کشورش از روند سیاسی در سوریه بر اساس قطع نامه سازمان ملل حمایت می کند.

کد خبر 26391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha