اختلاف نظر مسئولان در مورد میزان تخت و پیشرفت فیزیکی بیمارستان سلماس!

سرویس آذربایجان غربی- پروژه بیمارستان جدید سلماس عجیب است، چرا که هر چند وقت یکبار تعداد تخت ها و میزان پیشرفت فیزیکی اعلام شده آن از سوی مسئولین تغییر می کند. پورتال وزارت راه و شهرسازی، تخت های این بیمارستان را ٢٢٣ تخت و پیشرفت پروژه را هم ٢٤ درصد اعلام کرده، اما اخیرا مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از ٢۶٠ تختخواب و پيشرفت اجرایی بالای ۴٠ درصد می گوید!

به گزارش کردپرس، بیمارستان جدید شهرستان سلماس در جاده سلماس به خوی احداث می‌شود؛ این طرح بیمارستانی با نظارت اداره‌کل راه‌ و شهرسازی آذربایجان‌غربی از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و همچنان در حال احداث است. در این سال ها روند اجرای این طرح به خاطر کمبود منابع مالی کند بوده است.

نکته عجیب ماجرا تغییر چند باره میزان تخت و پیشرفت این پروژه درمانی است. دی ماه امسال، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی که برای بازدید از روند تکمیل بیمارستان سلماس به آذربایجان‌غربی سفر کرده بود، تعداد تخت های این بیمارستان را ١٦٠ تخت اعلام کرد و گفت: «پروژه ٢٤ درصد پیشرفت کرده است».

به گفته علی نبیان؛ «کل هزینه تکمیل بیمارستان ۳۹۹ میلیاردتومان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیشنهاد شده و این بازدید به منظور بررسی برای پیشرفت پروژه‌ و روند سرعت‌دادن به آن در حال انجام است».

اکنون در پورتال رسمی وزارت راه و شهرسازی به نقل از نبیان؛ معاون این وزارت اینبار ٢٢٣ تخت و پيشرفت 24 درصدي پروژه ساخت بيمارستان جديد شهرستان سلماس نوشته شده و جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان هم ساز دیگری می زند!

اخیرا و در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان سلماس که به ریاست استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، مدیرکل راه و شهرسازی استان از ٢۶٠ تختخواب و پيشرفت اجرایی بالای ۴٠ درصد خبر داد.

سیدمحسن حمزه‌لو، با اعلام اینکه ظرفیت‌های اجرایی این پروژه بیمارستانی با توجه به نیازهای شهرستان سلماس‌ ارتقا یافته، تصریح کرد: ٣ هزار مترمربع به زیربنای بیمارستان شهرستان سلماس‌ بعد از اصلاح و تأیید نقشه‌های معماری از سوی دانشگاه علوم پزشکی افزوده شد و مساحت کل زمین بیمارستان ۵٢ هزار مترمربع است.

او اعتبار مصوب پروژه بیمارستان ٢۶٠ تختخوابی شهرستان سلماس برای سال جاری را ۵٨٠ میلیارد ریال اعلام‌ کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه ٢٢٠ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و عملیات اسکلت و دیوار چینی در حال تکمیل است.

پیش‌بینی شده تا بیمارستان سلماس با بخش‌های اتاق عمل، آی سی یو، ان آی سی یو، اورژانس، تصویربرداری، آزمایشگاه، درمانگاه، فیزیوتراپی، آندوسکوپی، دیالیز، بستری روانی، بستری داخلی، جراحی، اتاق‌های عمل، زنان و زایمان، کودکان و مراقبت‌های ویژه احداث شود.

زیربنای ساختمان اصلی ١٢ هزار و ۲۴۹ مترمربع که شامل بخش‌های اورژانس، اعمال جراحی کوچک، آزمایشگاه و بخش‌های بستری است. سال گذشته کل اعتبار مورد نیاز برای ساخت این بیمارستان ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال برآورد شده بود.

سال گذشته هم رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از افزایش تخت های بیمارستان سلماس به ٢٥٠ تخت خبرداده بود! و در نهایت مشخص نیست این پروژه درمانی که از سال ٩١ احداث آن آغاز شده است چند تخت و خوابه است و چه میزان پیشرفت دارد!!

کد خبر 26355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha