هدیه نظامی کانادا برای کردها به‌ اوکراین ارسال می شود

سرویس جهان- بر اساس گزارش رسانه‌ های کانادا، دولت این کشور قصد دارد سلاح‌هایی را که قرار بود به نیروهای پیشمرگ بدهد به اوکراین بفرستد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، بر اساس گزارش رسانه های کانادا، این کشور قرار است محموله ۱۰ میلیون دلاری سلاح و تجهیزات جنگی را که قرار بود در اختیار کردهای عراق قرار داده شود به اوکراین هدیه کند.

کشور کانادا سال ۲۰۱۶ یک محموله ۱۰ میلیون دلاری سلاح و تجهیزات جنگی را آماده ارسال به اقلیم کردستان کرد. قرار بود نیروهای پیشمرگ از این سلاح‌ها برای مقابله با داعش استفاده کنند اما این سلاح ها هیچگاه به اقلیم کردستان نرسید زیرا دولت وقت عراق از اتاوا خواست از ارسال این سلاح ها برای نیروهای پیشمرگ خودداری کند. این تجهیزات جنگی شامل سلاح‌هایی سبک و موشک های ضد تانک بوده و برای تجهیز ۵۰۰ تا ۶۰۰ نیروی نظامی کافیست.

رسانه های کانادا امروز گزارش دادند که به دنبال خطر وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین ممکن است دولت کانادا این سلاح ها را که برای کردها کنار گذاشته شده بود به اوکراین بفرستد.

دولت اوکراین گفته است در پی تشدید تنش میان روسیه و اوکراین و احتمال حمله روسیه به این کشور، نیازمند تقویت بنیه نظامی خود است به همین دلیل خواستار ارسال سلاح و تجهیزات از جمله موشک انداز ضد تانک از سوی اتاوا شده است.

کد خبر 26149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha