ترکیه با چراغ سبز بین المللی عفرین را اشغال کرد

سرویس سوریه-الهام احمد در دیدار با هیاتی از آوارگان عفرین، گفت:مسئولیت همه ساکنان عفرین که به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند این است که با سازماندهی راهپیمایی‌ها و ارجاع اسناد جنایات ترکیه به دادگاه‌های بین‌المللی، از هر امکاناتی که در اختیار دارند برای افشای تخلفات ترکیه استفاده کنند.

به گزارش کُردپرس، الهام احمد، رئیس دستگاه اجرایی شورای سوریه دموکراتیک روز پنجشنبه در دیدار با هیاتی از آوارگان عفرین، گفت:ترکیه چهار سال پیش در یک‌ عملیات نظامی، عفرین را در مقابل چشمان همه جهان و با چراغ سبز بسیاری از کشورهای بین المللی اشغال کرد.

وی خاطرنشان کرد:عفرین پیشتر از همه طرف محاصره شده بود و از مناطق مدیریت خودمختار در شمال شرق سوریه جدا بود و ترکیه با مقاومت شدید دو ماهه مردم در برابر تمام سلاح های پیشرفته‌اش روبرو شد.

احمد گفت: تمام سوریه تحت اسارت یک توطئه بین المللی به سر می برد که همه طرف ها تلاش می کنند آن را بر اساس منافع خود تقسیم کنند و در این میان ترکیه در عفرین تلاش می‌کند تا نشان دهد که منطقه را از دست "تروریست" ها آزاد کرده است.

ترکیه چهار سال است که نمی‌تواند جغرافیایی مانند عفرین را مدیریت کند، زیرا این شوراها و نهادهایی که ترکیه ایجاد می‌کند هیچ ربطی به منطقه ندارند و پروژه‌های آنها در تمام مناطق تحت کنترلش در شمال غرب سوریه شکست خورده است.

رئیس هیئت اجرایی شورای سوریه دموکراتیک بر لزوم پایان دادن به اشغال ترکیه و توقف جنایات و تخلفات سیستماتیک در عفرین و تضمین بازگشت امن و با عزت آوارگان تاکید کرد.

احمد همچنین خاطرنشان کرد که مسئولیت همه ساکنان عفرین که به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند این است که با سازماندهی راهپیمایی‌ها و ارجاع به دادگاه‌های بین‌المللی، از هر امکاناتی که در اختیار دارند برای افشای تخلفات ترکیه استفاده کنند.

در این دیدار، هیئت آوارگان عفرین با الهام احمد، راه‌ها و امکانات بازگشت ساکنان عفرین و تجاوزات ترکیه علیه این منطقه و همچنین شرایط ساکنان شهبا و منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

شرکت کنندگان از جامعه جهانی و کشورهای درگیر در پرونده سوریه خواستند تا مسئولیت های قانونی و اخلاقی خود را برای پایان دادن به فاجعه جاری در عفرین و پایان دادن به رنج ساکنان آواره اجباری آن بر عهده بگیرند.

کد خبر 25844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha