بازداشت شمار زیادی از نیروهای یگان های مقاومت شنگال توسط ارتش عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نیروهای ارتش عراق، امروز سه شنبه، شمار زیادی از نیروهای یگان های مقاومت شنگال "ی ب ش" نزدیک به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را در شنگال بازداشت کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، یک منبع نظامی در این باره گفت: ارتش عراق شمار زیادی از نیروهای یگان های مقاومت شنگال از جمله شماری از نیروهای زن را بازداشت و سلاح ها و خودروهایشان را در مرکز بخش الشمال توقیف کرد.

این منبع افزود: نیروهای ارتش همچنین شماری از عناصر غیر مسلح این یگان ها را نیز از مرکز بخش الشمال اخراج کرد.

منبع امنیتی فوق درباره دلیل اقدام نیروهای مسلح عراق به این اقدام، گفت: شماری از فرماندهان ارتش در شنگال، با حضور هر گونه نیروهای مسلح اعم از (ی.ب.ش) یا سایر گروهها در داخل بخش الشمال، مخالف هستند.

به گفته این منبع، یگان های مقاومت شنگال در حال مذاکره با ارتش برای آزاد سازی نیروهایش و بازپس گیری سلاح هایشان است تا منطقه را به سمت مناطق کوهستانی یا شهرک های اطراف ترک کنند.

این تحولات پس از آن صورت می گیرد که به دنبال ممانعت نیروهای ارتش در یک پست بازرسی از وارد کردن مجسمه "زرتشت شنگالی" از فرماندهان (ی پ ش)، شماری از نیروهای یگان های مقاومت شنگال، به نیروهای ارتش در آن منطقه حمله کردند. شنگالی در حمله هوایی ترکیه در ابتدای سال 2020 کشته شد.

کد خبر 25648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha