رهاسازی ٥٠٠ دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی مهاباد/ ٩٠ روستا در محاصر برف

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به قطع راه ارتباطی ٩٠ روستا در این شهرستان در پی بارش برف گفت: در شبانه روز گذشته بیش از ۵۰۰ دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین در محورهای مواصلاتی این شهرستان توسط راهداران رهاسازی شدند.

به گزارش کردپرس، محسن خادمی افزود: تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرهای روستایی با استفاده از دستگاه‌های راهداری سنگین و نیمه‌سنگین از امروز آغاز شده و با بهره گیری از چهار دستگاه ماشین آلات بخش خصوصی ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: مسیر ارتباطی بیش از ۹۰ روستای بخش مرکزی و خلیفان این شهرستان بر اثر کولاک و بارش برف شدید مسدود و با مرکز شهر قطع شده که این تعداد روستا به طور عمده در مسیرهای «جانداران»، «آفان»، «شیخان» و محورهای «آغتاچی غربی و شرقی» قرار دارند که هم‌اکنون مسدود بوده و امکان تردد در آنها وجود ندارد.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به مسدود بودن محور مهاباد - پسوه – پیرانشهر نیز اضافه کرد: برف و کولاک شدیدی که از روز گذشته همه محورهای مواصلاتی این شهرستان را فراگرفته است تردد در این محورها را بدون استفاده از زنجیرچرخ غیرممکن کرده است.

خادمی، با بیان اینکه کولاک شدید دید افقی را در جاده ها به شدت کاهش داده و تردد در آن را کند کرده است، ادامه داد: در شبانه روز گذشته بیش از ۵۰۰ دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین در محورهای مواصلاتی این شهرستان که به دلیل لغزندگی جاده و به همراه نداشتن زنجیرچرخ در مسیر مانده بودند توسط راهداران رهاسازی شدند.

وی اضافه کرد: تردد در محور مهاباد - بوکان از جاده برهان نیز به دلیل کولاک شدید حتی با استفاده از زنجیرچرخ با دشواری انجام می گیرد.

بارش برف سنگین کولاک شدید، وزش باد و سرمای هوا که از روز گذشته در این شهرستان و دیگر نقاط آذربایجان‌غربی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد مشکلاتی را برای شهروندان این استان بوجود آورده است.

کد خبر 25537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha