دپوی غیر قانونی کامیون های حامل مواد معدنی در میاندوآب

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان میاندوآب از برخورد قاطع با سودجویان و فرصت طلبان و جریمه 8 میلیارد ریالی تهیه و دپوی غیر مجاز مصالح رودخانه ای در میاندوآب خبر داد .

به گزارش کردپرس، اکبر اسدی در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه طرح ساماندهی و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز شن و ماسه طی بازدید از دپوهای غیر مجاز و کامیون های حامل مواد معدنی برای فردی که بصورت غیر قانونی اقدام به تهیه و دپوی مصالح کرده بود به مبلغ 8 میلیارد و 600 میلیون ریال جریمه صادر و ابلاغ شد.

او افزود: فرد خاطی بدون اخذ مجوزهای لازم از سازمان صمت و دستگاه های ذیربط اقدام به برداشت و دپوی 50 هزار متر مکعب مصالح بصورت غیر مجاز کرده بود .

اسدی تأکید کرد: هر گونه برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه ها، تصرف در اموال عمومی و دولتی بوده و جرم تلقی می شود و نیازمند اخذ مجوز قانونی از سازمان صمت است و سودجویان و فرصت طلبانی که به روش های مختلف وارد رودخانه شده و منابع و معادن ملّی را به تاراج می برند منتظر برخورد قاطع و تعقیب شدید قضایی باشند .

به گفته سرپرست اداره صمت؛ از ابتدای سال جاری بیش از 150 مورد بازرسی در این زمینه معمول و تعداد 28 فقره پرونده تخلفاتی تکمیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است .

او ادامه داد: برداشت غیر مجاز شن و ماسه در این شهرستان به واسطه وجود رودخانه ها و انباشت مصالح در بستر آنها و تقاضای زیاد در بخش های عمرانی صورت گرفته و از طرفی این برداشت ها توسط افراد سود جو به دلیل نزدیکی رودخانه ها با مراکز تخلیه ، کاهش هزینه حمل و نقل ، مرغوبیت این شن و ماسه نسبت به ماسه های کوهی سبب شده تا برخی افراد سودجو نسبت به برداشت بی رویه از بستر رودخانه ها اقدام نموده و زمینه تخریب بستر رودخانه‌ را فراهم کنند .

اسدی تصریح کرد: در این شهرستان 14 واحد شن و ماسه مجاز در حال فعالیت است که در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به تخلفات صنفی از هموطنان عزیز تقاضا می شود هر گونه تأمین و خرید مصالح مورد نیاز خود را از واحدهای معتبر انجام داده و گزارش خود را در مورد تخلفات احتمالی با سامانه 124 ستاد خبری اداره صمت در میان بگذارند.

کد خبر 25532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha