جلسه رای اعتماد به کابینه پیشنهادی علاوی به یک‌شنبه موکول شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس مجلس عراق از تعویق یک روزه جلسه فوق العاده مجلس برای رای اعتماد به کابینه پیشنهادی نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید این کشور خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، محمد حلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور شامگاه جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ریاست مجلس با درخواست ارائه شده از سوی محمد توفیق علاوی، نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید فدرال برای تعویق جلسه فوق العاده ویژه رای اعتماد به کابینه پیشنهادی وی به ساعت 13 ظهر فردا (یک شنبه) به وقت محلی (13:30 به وقت تهران) موافقت کرده است.

این در حالی است که مقرر شده بود جلسه فوق العاده مجلس نمایندگان عراق برای رای اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت آینده این کشور امروز (شنبه) برگزار شود با این حال علاوی شامگاه جمعه در پیامی به حلبوسی، خواستار تعویق یک روزه جلسه با هدف تکمیل ترکیب کابینه شد.

پیش از آن نیز قرار بر این بود که مجلس نمایندگان عراق جلسه فوق العاده خود برای رای اعتماد به کابینه پیشنهادی علاوی را روز پنج شنبه هفته گذشته برگزار کند با این حال به دلیل عدم تکمیل نصاب قانونی، ریاست مجلس تصمیم گرفت برگزاری آن را به امروز موکول کند.

یادآور می شود که علاوی بیش از سه هفته پیش از سوی برهم صالح، رئیس جمهوری عراق به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال معرفی شد و بر اساس قانون اساسی این کشور نیز تا دوشنبه آینده (12 اسفند) فرصت دارد کابینه دولت خود را برای جایگزینی دولت کنونی اداره امور کشور به ریاست عادل عبدالمهدی تشکیل دهد و برای کسب رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کند.

کد خبر 255191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha