هشدار علاوی نسبت به طرح جلوگیری از رای اعتماد به دولت جدید عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید عراق نسبت به وجود طرحی برای جلوگیری از رای اعتماد مجلس نمایندگان این کشور به کابینه خود هشدار داد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، محمد توفیق علاوی، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال این کشور صبح امروز (سه شنبه) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که طرحی برای جلوگیری از رای اعتماد مجلس نمایندگان به کابینه پیشنهادی وی در جریان است.

علاوی در این پیام توییتری نوشت: به گوش من رسیده که طرحی برای ناکام گذاشتن رای اعتماد به دولت به دلیل عدم توانایی در ادامه سرقت وجود دارد چرا که وزارتخانه ها از سوی وزرای مستقل و پاکدست اداره خواهند شد.

رهبر جنبش نسل نو در ادامه پیام خود نیز افزود: این طرح عبارت است از این که مبالغ هنگفتی به نمایندگان پرداخت گردد و رای گیری به صورت مخفیانه انجام شود؛ امیدوارم که این اطلاعات نادرست باشد.

یادآور می شود که علاوی بیش از سه هفته پیش از سوی برهم صالح، رئیس جمهوری عراق به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال معرفی شد و بر اساس قانون اساسی این کشور نیز تا دوشنبه هفته آینده (12 اسفند) فرصت دارد کابینه دولت خود را برای جایگزینی دولت کنونی اداره امور کشور به ریاست عادل عبدالمهدی تشکیل دهد و برای کسب رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کند.

در همین حال، نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید عراق اواخر هفته گذشته ضمن اعلام این که نخستین کابینه مستقل چند دهه اخیر این کشور را بدون مشارکت نامزدهای احزاب سیاسی تشکیل داده، به صورت رسمی از مجلس نمایندگان درخواست کرد که برای اعطای رای اعتماد به کابینه پیشنهادی خود، دوشنبه هفته جاری یک جلسه فوق العاده برگزار کند با این حال هیئت رئیسه مجلس پس از یک جلسه ویژه تصمیم گرفت جلسه رای اعتماد به کابینه دولت جدید ظهر پنج شنبه آِنده برگزار شود به شرط آن که پیش از زمان برگزاری آن، وی برنامه دولت و رزومه نامزدهای تصدی وزارتخانه های مختلف کابینه خود را برای مجلس بفرستد.

کد خبر 254907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha