وضعیت بغرنج بهداشت وسلامت در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- سازمان آمریکایی پزشکان برای حقوق بشر در گزارش مفصلی از کمبود شدید امکانات پزشکی و بهداشتی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است.

به گزارش کردپرس، سازمان غیرانتفاعی پزشکان برای حقوق بشر در آمریکا، در گزارش اخیر خود پیرامون وضعیت بهداشتی و سلامت در شمال سوریه، از کمبود شدید امکانات پزشکی، بهداشتی و خوراک خبر داده است.

بر اساس این گزارش 1.9 میلیون نفر ساکن مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به کمک های فوری و دائمی نیاز دارند چرا که مانند سایر مناطق سوریه به گذرگاههای مرزی برای دریافت مستقیم کمک های غذایی و پزشکی بین المللی دسترسی ندارند.

این سازمان در گزارش خود به کمبود شدید و قیمت بالای داروها در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده و گفته است هر سه یا چهار ماه یک بار، آنهم فقط داروهای مسکن و آنتی بیوتیک به این مناطق ارسال می شود.

یکی از دلایل اصلی کمبود امکانات پزشکی و بهداشتی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه عدم ارتباط این منطقه با جهان آزاد و حتی ارتباط گسترده با مناطق تحت کنترل دولت مرکزی است. خروج پزشکان از این مناطق در پی تشدید بحران و رفتن آنها به ترکیه و دیگر کشورهای جهان نیز از جمله ضعف های امور بهداشت و درمان در شمال و شمال شرق سوریه عنوان شده است.

سازمان پزشکان برای حقوق بشر آمریکا از واشنگتن خواسته است به سبب داشتن ارتباط آمریکا با کردهای سوریه در شمال شرق سوریه، زمینه ارسال کمک های بهداشتی و غذایی بیشتر به این منطقه را فراهم کند زیرا این مناطق از امکانات کافی برخوردار نبوده و وضعیت بهداشت و درمان در این مناطق به شدت بغرنج است.

کد خبر 25318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha