وضعیت امنیتی در شمال شرق سوریه غیرقابل قبول است

سرویس سوریه-دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در سوریه اعلام کرد:وضعیت امنیتی در شمال شرق سوریه غیرقابل قبول شده است.

به گزارش کُردپرس، عمران رضا هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد در سوریه و مهند هادی هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه منطقه‌ای سازمان ملل در بحران سوریه روز پنجشنبه گفتند که وضعیت امنیتی در شمال شرق سوریه هنوز غیرقابل قبول است.

این در بیانیه ای از سوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در دمشق پس از کشته شدن یک پرستار در اردوگاه الحول منتشر شد.

سه شنبه گذشته، یک پرستار از سازمان هلال احمر کردستان توسط افراد ناشناس که گمان‌می‌رود از گروه داعش باشد، در اردوگاه الهول در شرق حسکه کشته شد.

در این بیانیه از همه طرف‌های دارای نفوذ خواسته است تا اطمینان حاصل کنند که تدابیر امنیتی مناسب برای ادامه دادن کمک‌های بشردوستانه به شیوه‌ای ایمن و مؤثر اتخاذ می‌شود.

«ریسا و هادی» در این بیانیه از کشته شدن این پرستار در حمله مسلحانه به یک مرکز بهداشتی در اردوگاه الحول ابراز تاسف کردند.

بر اساس آمار غیررسمی، بیش از ۹۰ نفر از جمله زنان و کودکان، آواره‌های سوری و عراقی طی سال گذشته کشته شده‌اند.

اردوگاه الحول، در حدود ۴۰ کیلومتری شرق حسکه، شامل حدود ۵۶۳۶۵ نفر با تعداد خانواده های تخمینی ۱۵۳۰۰ نفر، شامل ۲۴۲۳ خانواده از اعضا، کشته شدگان و بازداشت شدگان دولت اسلامی (داعش) است که از حدود ۶۰ کشور جهان آمده اند.

کد خبر 25311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha