واکنش عمار حکیم به معامله قرن: این معامله شوم، یک کالای بی رونق است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رهبر جریان حکمه طرح جدید رئیس جمهوری آمریکا را یک معامله شوم و کالای بی رونق خوانده و تاکید کرد که قدس قابل مصادره، احتکار یا فروش نیست.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سید عمار حکیم، رهبر جریان ملی حکمه شامگاه سه شنبه با صدور بیانیه ای، به اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در رونمایی از طرح خود برای سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی موسوم به معامله قرن واکنش نشان داد.

رهبر جریان حکمه در بیانیه خود در این باره آورده است: قدس مسئله انسانی، اسلامی و عربی ما بوده، هست و خواهد ماند و با هیچ بهانه ای نمی توان آن را مصادره کرد، احتکار نمود و یا در بازارهای چانه زنی، زد و بند و یا مزایده های انتخاباتی به فروش رساند.

حکیم در این باره افزود: آن که توهم زده و برای پاکسازی مسئله فلسطین توطئه کرده، باید درک کند که انسان همان گونه که امکان ندارد از کرامت خود دست بکشد، نمی تواند از هویت خود نیز کوتاه بیاید؛ قدس برای ما به معنای هویت، ذات و هستی است؛ این معامله شوم یک کالای بی رونق است که امکان ندارد ملت فلسطین و آزادگان جهان بدان رضایت دهند حال هزینه این کار هر چه باشد.

در پایان بیانیه رهبر جریان حکمه نیز آمده است: در قبال این نقض آشکار، باید شورای امنیت، نهادهای سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب موضعی تاریخی بگیرند؛ همچنین از محافل دینی، احزاب سیاسی، فعالان آکادمیک و اهالی رسانه در سراسر جهان می خواهیم که این توطئه خطرناک بر امنیت و ثبات جهان را محکوم کنند.

یادآور می شود که ترامپ شامگاه سه شنبه در مراسمی در شهر واشنگتن با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سفرای برخی کشورهای جهان عرب از جمله عمان، بحرین و امارات، طرح موسوم به معامله قرن را رونمایی کرد و مدعی شد که این طرح به اصطلاح صلح، کامل ترین طرحی است که تاکنون ارائه شده، بر مبنای راه حل برد - برد برای فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست استوار است و راه حل تشکیل دو کشور مستقل را مورد تایید قرار می دهد.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان این که بر اساس طرح پیشنهادی وی، بیت المقدس اشغالی پایتخت تقسیم ناپذیر رژیم صهیونیستی خواهد بود در حالی که پایتخت دولت آینده فلسطین در شرق این شهر قرار خواهد گرفت، تاکید کرد که نمی خواهد این طرح هیچ گونه خطری برای رژیم اشغالگر ایجاد کند یا امنیت آن را زیر سوال ببرد.

کد خبر 252723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha