اختلاف بین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات پس از برگزاری اولین نشست مجلس عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - محمود خوشناو عضو ارشد اتحادیه میهنی با اشاره به وجود اختلاف بین حزب متبوعش و حزب دمکرات کردستان، دلیل اختلافات مذکور را نشست اول مجلس پنجم عراق و پیامدهای آن دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "محمود خوشناو" در این باره گفت: حضور حزب دمکرات کردستان در جلسه رأی گیری درباره رئیس مجلس و نائبان وی، خارج از چارچوب برنامه کاری کردها بود که اتحادیه میهنی و حزب دمکرات درباره آن توافق کرده بودند. به همین دلیل، اختلافاتی در دیدگاهها به وجود آمده است و حضور حزب دمکرات کردستان در اولین نشست مجلس، اقدام موفقیت آمیزی نبود

خوشناو تأکید کرد: باید پست ریاست جمهوری عراق در 15 روز آتی نهایی شود و نمی خواهیم حوادث سال 2018 تکرار شود. زیرا آن روند، گزینه دوم ماست و گزینه اول ما، حضور در مجلس براساس توافق است.

عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان تصریح کرد: برهم صالح رئیس جمهور کنونی عراق، یکی از نامزدهای مطرح برای پست ریاست جمهوری است و تاکنون، هیچ اسم دیگری اعلام نشده است.

محمود خوشناو خاطرنشان کرد: هیأت مذاکره کننده کردها که در بغداد حضور دارد از اختیار اعلام نامزد ریاست جمهوری برخوردار است. اما اتحادیه میهنی کردستان، بر این باور است در حال حاضر اتخاذ تصمیم نهایی درباره پست ریاست جمهوری توسط اعضای ارشد و میانی حزب، امر دشواری است و باید رهبری حزب در این باره تصمیم بگیرد.

کد خبر 25115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha