SDF نتیجه حملات ترکیه به شمال شرق سوریه در سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد

سرویس سوریه-نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد: شمال و شرق سوریه شاهد ۴۷ مورد حمله زمینی و ۱۳۰۰ حمله با سلاح های سنگین با حدود ۷ هزار گلوله توپ، خمپاره، تانک و ۸۹ مورد حمله پهپادهای ترکیه و گروه‌های تحت امرش بوده است.

به گزارش کُردپرس، روز گذشته نیروهای سوریه دموکراتیک طی بیانیه ای نتیجه حملات ترکیه و آثار این حملات بر ساکنان شمال شرق سوریه از دیرک تا عفرین و حومه شمالی حلب را اعلام کرد.

بر اساس آمار نیروهای دموکراتیک سوریه، شمال شرق سوریه شاهد ۴۷ مورد حمله زمینی و تلاش برای تهاجم ترکیه و گروه های تحت امرش قرار گرفته است.

در حالی که منطقه مورد ۱۳۰۰ حمله با سلاح های سنگین قرار گرفته که در مجموع حدود هفت هزار گلوله توپ، خمپاره و تانک با این نواحی شلیک شده و ۸۹ بار مورد حمله پهپادهای ترکیه قرار گرفته است.

ترکیه همچنین ۵۸ روستا و سه شهر (عین عیسی، تل تمر، زرکان) و شهرهای قامیشلو، کوبانی و جل آقا را هدف قرار داده است و ۵۲ بار تک تیراندازان نیروهای ترکیه غیرنظامیان را در روستاهای مرزی هدف قرار داده‌اند.

حملات ترکیه منجر به کشته شدن ۸۹ غیرنظامی شده و گروه های تحت حمایت ترکیه در یک عملیات میدانی برای اعدام یک غیرنظامی در روستاهای توابع عین عیسی، ۱۳۴ غیرنظامی دیگر را زخمی کردند.

نیروهای SDF همچنین بیش از ۷۰۰ مورد دستگیری و ربودن غیرنظامیان را در عفرین، گری‌سپی و سریکانی را ثبت کرده اند.

در این بیانیه اشاره شده است که نیروهای ترکیه تخلفاتی انجام داده‌اند که حتی به قبرستان‌ها رسیده و گورستان‌های روستاهای عفرین، سریکانی و گری‌سپی را با بولدوزر تخریب کرده و علاوه بر آن‌ ۲۲ محوطه باستانی را غارت کرده‌اند و با هجوم به مساجد، مدارس، اماکن عمومی و مؤسسات خدماتی را تخریب نموده‌اند.

در این بیانیه آمده است که ۱۴۸ سرباز در خلال دفع حملات ترکیه و تعقیب هسته های داعش در سال ۲۰۲۱ جان خود را از دست دادند.

مرکز رسانه ای نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد که جنایات ترکیه علیه مردم و مناطق شمال شرق سوریه فراتر از اهداف نظامی است و هدف آن جابجایی جمعیت و زمینه سازی برای تغییرات جمعیتی و تجزیه خاک سوریه است.

در این بیانیه آمده است که اقدامات ترکیه جنایات جنگی است که قابل توجیه نیست و هیچ طرف بین المللی یا منطقه ای نمی تواند پوشش حقوقی و سیاسی برای اشغال مناطق وسیعی در سوریه توسط ترکیه ایجاد کند.

نیروهای دموکراتیک سوریه از طرف‌های بین‌المللی و کشورهای ضامن خواست تا به تعهدات خود عمل کنند و ترکیه را از ادامه جنایات و فشار بر آن برای خروج از خاک سوریه باز دارند.

همچنین از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی حقوق بشری خواسته شد تا یک کمیته بین‌المللی بی‌طرف برای بررسی جنایات ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح وفادار به آن تشکیل دهند و عاملان آن را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

نیروهای دموکراتیک سوریه تعهد خود را به ارزش‌های ملی، حق دفاع مشروع، حفاظت از غیرنظامیان در مناطق خود، و تامین امنیت و ثبات ساکنان خود در برابر حملات ترکیه، هسته‌های داعش تجدید کرد.

کد خبر 24830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha