حکومت با زدن انگ خائن به دوست داران دمیرتاش می خواهد از تاثیر او بکاهد

سرویس ترکیه - زلفو لیوانی هدف حکومت را از زدن اتهام خیانت به دوست داران دمیرتاش، از بین بردن تاثیر او بر جامعه دانست.

به گزارش کردپرس، زلفو لیوانلی نویسنده مشهور اهل ترکیه که به دلیل نوشتن یادداشت بر کتاب صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از سوی رسانه های حزب حاکم متهم به خیانت به وطن شده بود، هدف حکومت را از این کار از بین بردن تاثیر دمیرتاش بر جامعه دانست.

لیوانلی در گفتگو با آرتی گرچک گفت: «صلاح الدین دمیرتاش دوست بسیار نزدیک من است. من حتی برای پشت جلد کتاب اول او «سحر» هم یک یادداشت نوشته بودم. به نظر من دمیرتاش یکی از اساتید ادبیات ما است.»

او افزود: «نوشتن یادداشت برای کتاب دمیرتاش باعث شد که به من انگ خائن زده شود. این نشان می دهد که حکومت هم به اهمیت دمیرتاش پی برده است. آنها در حال حاضر بر روی کسانی مثل صلاح الدین دمیرتاش و اکرم امام اوغلو تمرکز کرده آمد و می خواهند تأثیر آنها را از بین ببرند.»

لیوانلی با بیان این که اخیرا امام اوغلو متهم به به کار گیری اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) در شهرداری شده است، گفت: «اتهام خیانت و همکاری با PKK اخیرا علیه امام اوغلو مطرح شده است در حالی که من همیشه در معرض این اتهام بوده ام. برای مثال من از سال ۱۹۹۶ به عنوان سفیر حسن نیت یونسکو برگزیده شدم. به پاریس منتقل شدم. ما در پاریس فعالیت های اجتماعی بزرگی انجام دادیم. پس از آن درگیری های سور آغاز شد و در همان زمان یونسکو یک اجلاس در استانبول برگزار کرد. من تلاش کردم تا مانع یونسکو شوم اما نشد. به این ترتیب در اعتراض به برگزاری اجلاس یونسکو در استانبول در زمانی که سور در حال بمباران شدن بود، نامه ای سرگشاده در رسانه های دنیا منتشر کردم و این حرکت را محکوم کردم. پس از آن استعفا کردم. آن زمان هم متهم شدم به خیانت به وطن.»

کد خبر 24692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha