تردد در گردنه های مهاباد بدون زنجیرچرخ ممکن نیست

سرویس آذربايجان غربى- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد گفت: به دلیل بارش برف و کولاک تردد در گردنه‌های "زمزیران" و "قره بلاغ" مهاباد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

محسن خادمی در این زمینه به کردپرس اظهار کرد: بر اثر بارش برف و کولاک و کاهش دمای هوا تردد در گردنه‌های زمزیران در محور مهاباد - سردشت و قره بلاغ در محور مهاباد - بوکان در جاده برهان این شهرستان بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

او ادامه داد: هم‌اکنون بارش برف در تمامی محورهای مواصلاتی این شهرستان در جریان بوده و موجب شده تردد در گردنه‌های برفگیر این شهرستان به کندی صورت بگیرد.

خادمی با بیان اینکه بارش برف در تمامی محورهای این شهرستان تداوم داشته و در جاده مهاباد به ارومیه همراه با کولاک است اضافه کرد: در برخی محورها از جمله مهاباد به ارومیه در حدفاصل سد حسنلو، گردنه قره بلاغ و گردنه زمزیران نیز پدیده مه غلیظ نیز گزارش شده است که دید افقی را به حدود ۵۰ تا ۱۰۰ متر کاهش داده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد افزود: از زمان آغاز برف در صبح امروز تاکنون گروه‌های راهداری در مسیرهای بین‌شهری به ویژه گردنه‌های برفگیر استقرار پیدا کرده و اقدام به نمک پاشی و برف روبی محورهای مواصلاتی کنند.

خادمی با تاکید بر به همراه داشتن داشتن زنجیرچرخ از سوی رانندگان بیان کرد: نداشتن زنجیرچرخ در محورهای برفگیر باعث شده است تا خودروها در جاده‌ها قادر به تردد نبوده و موجب بروز ترافیک و کندی تردد در محورها شود که این امر کار برف‌روبی و بازگشایی مسیرها را نیز با مشکل مواجه می‌سازد.

او تصریح کرد: با توجه به کاهش دید افقی، تداوم بارش برف و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

کد خبر 24596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha